1. ledna 2011 13:00 Lidovky.cz > Sport > Ostatní sporty

Vršecký na Dakaru: Jsem připravený spát i v kamionu

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Vršecký. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Vršecký. | foto: ČTK

PRAHA Místo asfaltových rovinek a hotelu ho čeká poušť a polní podmínky. Dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů na okruzích David Vršecký (35) se vydal na Rallye Dakar. Jako spolujezdec Marka Spáčila v kabině Tatry Czech Dakar Teamu bude sbírat zkušenosti. Jednou by chtěl totiž Dakar absolvovat za volantem "své" Buggyry.

Jak vás napadlo vydat se na Dakar?
Při jednom testování na okruhu v Mostě jsem se potkal s Markem Spáčilem a seznámili jsme. Později mi nabídl, zda bych nechtěl jet s ním.

Kývl jste na nabídku hned?
Nedalo se to odmítnout. Jen jsme museli doladit detaily.

Neodrazovalo vás rodina? Těžké nehody nejsou na Dakaru ničím výjimečným.
Ne. Marek Spáčil naštěstí jede hlavou. Není to janek, který chce za každou cenu vyhrát.

Rok 2010 v obrazech

Co vás nejvíce láká?
Je to nejtěžší rallye na světě. Znám Dakar jen z médií, chci si o něm udělat obrázek sám.

Neboli jinými slovy oťukáváte možnost, zda by Dakar mohla jet i Buggyra?
Přesně tak. Kromě mě se Dakaru zúčastní i náš týmový inženýr Robin Dolejš. Oba uvidíme, jak tohle měření sil probíhá. Po Dakaru si sedneme a řekneme si, zda má smysl, aby Buggyra v budoucnu na Dakar také vyrazila.

Čekají vás náročné podmínky – od nejsušší pouště na světě až po přejezd And. Co pro vás bude největší výzvou?
Tou bude asi každé ráno. (směje se) Po testování dakarské tatrovky jsem se musel sklonit před všemi jezdci, kteří tam kdy jeli. Věci, které musí vydržet, jsou strašné. Ať je to horko či nevídané otřesy.

Co je vůbec největší rozdíl mezi jízdou v kamionu na okruhu a v terénu?
Okruh je relativně klidný, jen se musíte pekelně soustředit, každý špatně zajetý decimetr znamená ztrátu. Jenže jedeme za den jenom několik desítek minut. To Dakar bude znamenat hodiny v kabině. Na okruhu se večer v klidu osprchuji a jdu na hotel.

Právě. Nebude vám chybět komfort a hostesky v cíli?
Věřím, že se dokážu na Dakaru přepnout do jiného režimu. Ale je pravda, že po závodech na okruzích brblám, když je v hotelu špatně nastavená klimatizace či tvrdé matrace. (směje se) Teď jsem však připraven v nejhorším spát i v kamionu.

S Markem Spáčilem jste testoval tatru jak na Slovensku, tak i v Tunisku. Pustil vás někdy za volant?
Ano, při obou příležitostech. Koukali jsme, co tahle tatra všechno dokáže. Tohle velké neohrabané auto bylo v Tunisku rychlejší než motorky. Několikrát jsme dokonce předjížděli osobáky. Oni jeli po cestě, my mimo ni. To jsou neuvěřitelné momenty... Věřím, že mi Dakar z pozice spolujezdce moc pomůže do budoucna.

Do Argentiny jste odletěl den po Štědrém dnu. Štvalo vás to?
Vůbec. Nejsem žádným velkým fanouškem Vánoc. Takže kdybych odletěl třiadvacátého, byl bych úplně nejšťastnější.

  • 0Diskuse


Vojtěch Gibiš

Autor

Vojtěch Gibišvojtech.gibis@lidovky.czČlánky