22. ledna 2011 17:06 Lidovky.cz > Sport > Hokej

VIDEO: Vokoun padl v nájezdech, ale vztekal se. Vítězný gól neměl platit

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Vokoun a Moore. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Vokoun a Moore. | foto: youtube.com

PRAHA/MIAMI V posledních třech zápasech, které od sebe dělilo deset dní, musel pokaždé dokazovat své schopnosti minimálně 63 minut zápasu. Naposledy ve floridském derby s Tampou i v samostatných nájezdech. Přestože lapil jeden také v prodloužení, odcházel gólman Floridy Panthers Tomáš Vokoun do domácí kabiny rozladěn z hodně sporné porážky.

Tomáš Vokoun nemá v posledních týdnech zrovna idilické období. Vedení klubu testuje jeho psychickou odolnost, když jej před vyjednáváním o nové smlouvě nečekaně posadilo na lavičku. Českému mágovi se to pranic nelíbí. Možná si svými postoji vydupal zpět pozici jedničky, jelikož odchytal poslední dva duely v řadě.

Anketa

Měl gól Dominika Moora platit?

Ano, vše bylo v pořádku 10
Ne, byl jasný dvojitý dotek - od hráče i gólmana 26
Nevím, pravidla přesně neznám, sporné to ale rozhodně bylo 14

Přesto stále rozhodně nezáří spokojeností. Po prohře od Columbusu v prodloužení 2:3 se pořádně ostře pustil do svých spoluhráčů, kteří prošustrovali vedení 2:0 v poslední třetině. Zabralo to - v nočním duelu s Tampou byla v obranné činnosti Panterů vidět změna k lepšímu.

Výsledkem byl stav 1:1 po 65. minutách. Rozhodnout musela penaltová loterie. Prvních pět nájezdníků neuspělo a tak přišla řada na hostujícího Dominika Moora. Třicetiletý Kanaďan se rychle rozjel, naznačil kličku na Vokounu vyrážečku, ale těsně před českým brankářem zastavil a poslal kotouč forehandem do sítě podél pravého betonu mistra světa z loňského roku.

GÓL MOORA PROTI TOMÁŠI VOKOUNOVI:

Jenže Vokoun nezamířil překvapivě do kabin, jak bývá běžné po konci nájezdů u poraženého celku, ale zůstal stát u střídaček a zatímco se hosté radovali, sledoval kostku nad ledem. Oprávněně. Moore totiž sice dosáhl branky, ale kotouč do sítě dotlačil s mírným posunem dráhy do strany a navíc evidentním dotekem Vokounovy brusle.

Hala bouřila, čekala na verdikt videorozhodčího. Ten po pětiminutovém zkoumání záznamů branku uznal. K nelibosti domácích fandů a překvapení zámořských komentátorů. Podle nich branka platit neměla. Vokoun jen zakroutil rezignovaně hlavou a zamířil naštvaně do kabin. 

Vokoun a Moore.

"Upřímně řečeno, myslel jsem si, že by to mohli neuznat. Vím, že tam měl brusli. Rozhodli to ale podle mě správně. Jenže já jsem zaujatý," vyjádřil se opatrně i sám autor branky. "Jsem rád, že jsme vybojovali alespoň bod. Je pro nás hodně cenný," řekl po zápase domácí kouč Peter DeBoer, který se ke sporné situaci už nechtěl vracet. Sám moc dobře věděl, že v boji o play off je pro jeho celek remíza hodně bolestná ztráta.

  • 0Diskuse


Antonín Vavrda

Autor

Antonín Vavrdaantonin.vavrda@lidovky.czČlánky