Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Štěpánek je marketingový poklad. Má příběh a emoce, říká expert

Davis Cup

  21:14
PRAHA - Čeští tenisté Tomáš Berdych a Radek Štěpánek si po víkendové výhře v Davis Cupu upevní už nyní silnou pozici na reklamním trhu. Oba hráči podle svého manažera Miroslava Černoška patří do první sportovní "marketingové ligy". Prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA MK) Pavel Brabec pokládá především "srdcaře" Štěpánka za reklamní poklad.

Radek Štěpánek byl na singlovém žebříčku na osmém místě, v deblovém pak na čtvrtém. V obou disciplinách si pak zahrál na Turnaji mistrů. foto: MAFRA - Michal Růžička

"Oproti dříve narozeným tenisovým hvězdám a jisté 'aroganci' a odstupu Lendla, 'frajírkovi' Hřebcovi, 'sucharovi' Kodešovi tady máme srdečného a milého třicátníka, který nefrajeří a umí chytit za srdíčko. Má příběh, emoce. To mají lidí rádi, a proto je pro reklamu velmi cenný," řekl Brabec.

K TÉMATU

Dodal, že tenis je z hlediska reklamy tradičně velmi dobrou cílovou skupinou. "Tomuto sportu se věnují na celém světě stamiliony hráčů se zajímavým sociálním statusem a kupní silou," podotknul Brabec s tím, že vysoká publicita víkendové události samozřejmě nabízí celou řadu možností komerčního využití.

Zájem ze strany společností z nesportovních oblastí podle idea makera a copywritera Petra Voborského přetrvá i nadále. "Mimo sportovní segment bych dokonce očekával mnohem víc příležitostí," řekl Voborský s tím, že oba tenisté jsou zajímaví pro odlišné značky. "Zatímco Tomáš je typický kluk z plakátu například pro holicí strojky, Radek je emotivní srdcař, kterému bude sedět úplně jiný typ produktu," uvedl Voborský.

Odměna za účast v Davis Cupu je spíš symbolická

Podle Černoška vítězství v Davisově poháru pozici obou tenistů na reklamním trhu upevní a pojistí, a to i v mezinárodním hledisku. Výhra se zhodnotí také v situaci, kdy se aktuální kontrakty sportovců budou obnovovat či doplňovat. Berdych má například smlouvu s Nike do roku 2013.

Kromě sportovních značek, jako je dále Head, sedmadvacetiletý tenista propaguje také společnost ČEZ a výrobce hodinek Ulysse Nardin. Štěpánek zase přispívá k propagaci Třineckých železáren. Určitou finanční odměnu získali hráči už samotnou výhrou, jejíž přesná výše ale není známá.

Podle spekulací jde o jeden milion korun pro celý tým, který se včetně kapitána a čtyř hráčů skládá ze zhruba deseti lidí. "Není to úplně nesmyslná spekulace, konkrétní částka je ale dána interní smlouvou," řekl mluvčí pořadatelské společnosti Česká sportovní Karel Tejkal s tím, že oproti výdělkům na velkých turnajích je odměna za výhru v Davis Cupu spíše symbolická.

Autor: