Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Sponzor tlačí na Peltu. Chceme transparentní financování a slyšet, co si říkají sudí

Sport

  14:30
PRAHA - Transparentní financování, boj s korupcí, ustavení fanouškovského ambasadora, zavedení videa a lepší komunikace ohledně sporných momentů. To je pět bodů, které prosazuje nový generální partner fotbalové ligy ePojisteni.cz pro kultivaci a zatraktivnění českého fotbalu.

Rozhodčí by měli mít u sebe mikrofony, aby je slyšeli i fanoušci. foto: MAFRA - Luděk Ovesný

Mistrovská Plzeň si došla pro pohodovou výhru 2:0 nad nováčkem z Karviné

„Pro podporu nejvyšší fotbalové ligy jsme se rozhodli také proto, že chceme aktivně přispět k větší transparentnosti a profesionalizaci českého fotbalu. Cítíme zodpovědnost za fotbal v České republice, a proto jsme připravili konkrétní návrhy, které podle nás výrazně pomohou,“ poznamenal Dušan Šenkypl, ředitel společnosti ePojisteni.cz.

Nový generální sponzor fotbalové ligy připravil pět bodů, které bude v následujících měsících prosazovat. Návrh sestavil ve spolupráci s Ligovou fotbalovou asociací (LFA), jež nejvyšší fotbalovou soutěž v Česku řídí.

  • Transparentní financování. Fotbal zveřejní, kolik peněz dostávají kluby od marketingové společnosti STES, která obchoduje práva na českou ligu. Jasné bude i to, jaké jsou příjmy z marketingu, prodeje reklamních předmětů nebo vstupenek. Liga plánuje zveřejnit náklady na platy hráčů, provize agentům, provoz stadionů a další položky. Díky tomu bude jasnější, s jakými rozpočty kluby pracují.
  • Boj s korupcí. Společnost ePojisteni.cz vyzývá fotbalisty, trenéry i rozhodčí, aby se nebáli hlásit korupční praktiky. „Vyzýváme sponzory, aby podmiňovali svoji finanční podporu fotbalovým subjektům odmítáním korupčních praktik, a v případě nerespektování svoji podporu těchto konkrétních subjektů ukončili,“ stojí v prohlášení generálního sponzora.
  • Fanouškovský ambasador. Liga zavede tak zvaného „Ambasadora fanoušků“, který se bude starat o komunikaci mezi fotbalovými diváky a kluby. Společnost ePojisteni.cz si od toho slibuje omezení konfliktů na stadionech a zatraktivnění fotbalového prostředí.
  • Zavedení videa. Česko by mělo být jednou z prvních zemí, které video ve fotbale zavedou. A nový generální sponzor tento proces podporuje - navíc navrhuje, aby se zveřejňovaly závěry matematicko-statistického systému Sportradar, který odhaluje nelegální sportovní sázky.
  • Komunikace ohledně sporných momentů. V posledním bodu prohlášení prosazuje ePojisteni.cz otevřenější diskusi ohledně sporných momentů v jednotlivých zápasech. Zároveň navrhuje, aby měli rozhodčí v některých zápasech mikrofony a diváci slyšeli jejich rozhovory s fotbalisty: „V případě pozitivní zkušenosti navrhujeme zavést mikrofony pro rozhodčí a následné zveřejňování jejich komunikace plošně.“
Jan Jílek
Šéf českého fotbalu Miroslav Pelta.

„Cíle fotbalových fanoušků, klubů i sponzorů jsou stejné. Všichni chceme mít v České republice co nejkvalitnější a nejférovější soutěž. Proto body, které navrhujeme, jsou v souladu s cíli LFA. Bez jejich plnění by nebylo možné fotbal dlouhodobě podporovat a my věříme, že brzy uvidíme výsledky této naší společné snahy,“ dodal Šenkypl.

Internetová společnost ePojisteni.cz je generálním partnerem fotbalové ligy od konce července. Smlouva platí na dva roky.

„Impulsem, abychom do fotbalu vstoupili, pro nás byla změna, že si ligu budou řídit samy kluby. V tu chvíli to pro nás začalo dávat smysl, abychom se zapojili,“ uvedl tehdy Šenkypl.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!