Už nyní, v první polovině června, prodal téměř pět tisíc celosezonních vstupenek na nadcházející ročník KHL. Další ale do oběhu neuvolní, i když by o ně zájem byl. "Jsme na tom jako velké západoevropské fotbalové kluby nebo Montreal či Toronto z NHL. Kdybychom stadion zaplnili ale jen permanentkami, o hokejový zážitek by přišlo několik tisíc dalších fanoušků. To nechceme," řekl LN marketingový ředitel klubu Milan Vajda.
Pro srovnání: rival Slovanu pražský Lev prodal permanentek přibližně tisíc.
Slovan v minulé sezoně vyprodal pětadvacet ze šestadvaceti utkání v premiérovém ročníku KHL. Fanoušky má po celé zemi, neboť je vnímám jako velvyslanec slovenského hokeje v kontinentální lize. Aukcemi lístků pak vydělal přibližně třicet milionů korun, po větší kritice je ale už neplánuje, prý by se měly uskutečnit jen ojediněle.
INFOGRAFIKA |
V situaci, kdy by pravidelně vyprodávala stadion, je v Česku jen Kometa Brno. Její stadion má však kapacitu pouze 7200 míst, přes pět tisíc permanentek ale na uplynou sezonu prodala. Nejvyšší průměrnou návštěvnost mají v české extralize pravidelně Pardubice, jejich celosezonní vstupenky si v posledních čtyřech letech v průměru koupilo 5700 fanoušků, přestože je kapacita arény přes 10 tisíc míst.
"Vyprodat celou halu permanentkami je snem každého klubu, ale v současné ekonomické situaci v České republice je to pro nás nemožné," přiznal mluvčí východočeského klubu Jan Hrabal.