Dvojnásobný mistr světa v časovce byl po těžkém sobotním pádu odvezen do nemocnice v Bastii. "Dvakrát ztratil vědomí," informoval tiskový mluvčí stáje Alessandro Tegner. V nemocnici lékaři diagnostikovali otřes mozku a pohmožděniny v oblasti levé plíce. Zakrvácené následky pádu si Martin odnesl i na levém koleni, boku, rameni a zádech.
Přesto se jezdec po poradě s lékaři odhodlal v neděli dopoledne do 2. etapy odstartovat. "Už se zase smál," informoval Tegner. "V noci byl schopný spát a ráno pak mohl i jíst. Je těžké říci, zda Tony druhou etapu dokončí, ale chce se o to pokusit. Vložil spoustu energie do přípravy na Tour. Pokud se však nebude cítit dobře, sleze z kola."
Stáj Omega Pharma byla sérií sobotních pádů postižena nejvíce. Nešlo jen o zranění Martina, karambol zároveň poslal k zemi další jezdce z týmu a zablokoval Marka Cavendishe v jeho snaze bojovat o etapové prvenství.
"Jeden z jezdců vrazil do našeho Kwiatkowského. Gert Steegmans po kontaktu s jeho kolem upadl. Mark Cavendish neupadl, ale byl stejně jako řada dalších zablokován," líčil šéf týmu Patrick Lefévre.
Na místě byl rovněž Marck Coucke, výkonný ředitel Omega Pharmy - a ten si nebral servírky, když se před novináři pustil do ostré kritiky organizátorů Tour ze společnosti ASO, které označil za viníky chaosu, jež vedl k sérii pádů.
"Náš tým byl skvěle připraven, ale potom se stane to, co Francouzi nazývají slovem bordel. Najednou je v cíli zaseklý autobus, který si asi myslel, že je pořád v Austrálii. V tu chvíli byl závod 15 kilometrů od cíle, jezdci jeli rychlostí 60 km/h a zbývalo jen čtvrt hodiny na vyřešení situace. Viděl jsem organizátory, jak zmateně běhají okolo. Měli etapu hned neutralizovat! Místo toho se rozhodli předsunout cíl o tři kilometry dopředu, za zatáčku. Tyhle sprinty jsou už tak dost nebezpečné, ale je ještě mnohem horší, když jezdci najednou slyší ve sluchátkách, že mají spurtovat 3 kilometry před místem, kde to očekávali, a ještě k tomu za zatáčkou. A potom mu najednou řeknou, že to zase neplatí. To je zlé. Potřebujeme jasná rozhodnutí z formule 1. Měli tu etapu anulovat. Show musí pokračovat, ale ne za cenu, jakou jezdci zaplatili."
S tím souhlasil i Lefévre. "Je pár věcí, které mě na Tour už několik let rozčilují. Jeden z mých jezdců, Pineau, vždycky říká: To je prostě Tour. V ideálním světě bychom v sobotu vyhráli, což by v týmu snížilo tlak."
Namísto ideálního světa se však musí v tom reálném srovnat s nečekanými potížemi. "Pokud Tony Martin nebude moci pokračovat, můžeme zapomenout na úspěch v týmové časovce a budeme muset přebudovat sprinterský vlak Marka Cavendishe," posteskl si Coucke. "A možná budeme muset zapomenout i na zelené triko."
Stáj Orica GreenEdge, jejíž autobus v cíli uvízl, byla penalizována pokutou 1600 eur za to, že se jeho řidič neřídil pokyny organizátorů a projížděl pod cílovou branou až poté, co byla vztyčena její horní část.