Ten je na rozdíl od šestadvacetiletého Kubici v pořádku. Jezdec stáje Lotus Renault v F1 však může hovořit o štěstí. Při Rallye Ronde di Andora v Itálii utrpěl mnohočetná poranění, nejhůře dopadla pravá ruka. Tu zachraňovali specialisté na operačním sále sedm hodin.
"Předloktí měl na dvou místech přeseknuté, kosti, šlachy i cévy byly závažně poškozeny. Udělali jsme vše pro to, abychom funkce obnovili," popsal šéf chirurgického týmu Igor Rossello. "Potřebujeme nejméně šest dnů, abychom zjistili, jestli krev cirkuluje v končetinách tak, jak má. Každopádně ruka je teplá, takže operace proběhla dobře," doplnil.
ČESKÉ OHLASY"Špatné auto? Odpovím otázkou. Jak to, že s ním Juho (Hänninen) vyhrál titul v IRC?" řekl Pokorný ČTK. "Bylo by dobré si spíše vyslechnout názory lidí, kteří s tím (autem) najezdili tolik kilometrů jako Honza Kopecký nebo Juho Hänninen. Kdyby nebyl Robert přesvědčený, že je to špičkové auto, tak by si do něj nesedl," uvedl. Český pilot Jan Kopecký s fabií S2000 startuje v seriálu Intercontinental Rallye Challenge už třetím rokem. "Bylo by objektivní počkat si na názor toho, kdo auto řídil a nevynášet nějaké soudy," reagoval na hlasy z Polska. |
"Nelze říct, že za to může auto"
Vítězi Velké ceny Kanady F1 2008 se stala osudnou premiérová jízda v rallyeovém speciálu Škoda Fabia S2000. Na pátém kilometru úvodní rychlostní zkoušky na úzké serpentinovité silnici vedoucí malými italskými městečky najel za zatáčkou zřejmě na pařez, narazil do zdi kostelíku a s vozem byl odmrštěn desítky metrů dál do svodidel, které pronikly do kabiny a Kubicu zranily.
"Řídit fabii je těžké, mnoho lidí včetně mě si stěžovalo, že nemá moc stabilní zadní část, to auto se chová nervózně," líčil v polském listu Przeglad Sportowy závodník a Kubicův přítel Michal Kosciuszko. "Každé auto má svá specifika. Ať už špatné, nebo dobré. A na ta je třeba si zvyknout," řekl LN Roman Kresta, který závodí se stejným typem škodovky.
"Nelze říct, že by se naboural kvůli autu. Vždy za to může pilot, který jede rychleji, než podmínky a auto dovolují. Kubica údajně navíc neměl moc času si na auto zvyknout, takzvaně ho dostat pod zadek," přemítal Kresta.
Kritiku nyní slyší i někteří účastníci rallye, kteří kolem zdemolované fabie se zaklíněným Kubicou bez zájmu projeli. "Je mi z toho špatně a jsem znechucený. Jezdíme rallye pro zábavu a jsme profesionálové. Když je potřeba, musíme zastavit a pomoci," citoval polský deník Fakt Itala Maura Morena, který jel za Kubicou a který jako jediný zastavil a pomohl.
Hrůzné nehody v motoristickém sportu během loňského rokuSMRT POD MOTOCYKLEM - Šoja Tomizawa (září 2010): STRAŠIDELNÝ VZLET - Josef Král (červen 2010): PEKLO V PLAMENECH - Giorgio Bartocci (květen 2010): |