V sobotu večer Pelta předá Spartě pohár pro mistra Gambrinus ligy, ale od nového ročníku už se bude hrát o titul v Synot lize. Stát se novým generálním partnerem chtělo hned několik společností, ale šéfové českého fotbalu si nakonec plácli se zástupci Synotu. "Jednali jsme s firmami třeba z oblasti kurzových sázek nebo jednou významnou automobilkou."
Kolik fotbal na spolupráci se Synotem vydělá?
Smlouva platí na čtyři roky a zahrnuje i opci na čtyřleté prodloužení. Když se budeme bavit o takhle dlouhé spolupráci, tak jde o stovky milionů korun.
ČTĚTE VÍCE |
Když sečtete příjmy od Synotu a Gambrinusu, který se přesune do pozice menšího sponzora, o jaké jde navýšení proti současnému stavu?
Je to v desítkách procent. Jsem rád, že se nám podařilo zajistit nového generálního partnera, který nám dá větší prostředky. A zároveň mě těší, že jsme jako hlavního partnera udrželi Gambrinus.
Takže i když už v názvu ligy nebude Gambrinus, kluby nebudou moci čepovat libovolné pivo?
Ne, Gambrinus zůstává exkluzivním pivním partnerem. A za tuhle exkluzivitu se rozhodl zaplatit velké peníze. Jsem rád, že pořád existují partneři, kteří mají fotbal opravdu rádi. A nesmíme zapomenout ještě na jednu věc.
Na jakou?
Nárůst nastal i v oblasti prodeje televizních práv. Dosáhli jsme optimální varianty, kterou jsme si představovali.
Když už jste to zmínil, vy už tedy víte, jak to od nového ročníku bude s televizemi? Na kterých kanálech budou moci fanoušci fotbal sledovat?
Co se týče televizního modelu, má ho v ruce společnost Pragosport, která by měla během čtrnácti dnů představit jasnou koncepci.
Můžete potvrdit nebo vyvrátit, že by Synot zajišťoval "kartu fanouška", pokud by na tento projekt registrace fotbalových diváků v Česku došlo?
Jednání zatím nejsou ve fázi, abychom věděli, jakým konkrétním způsobem bude mít Synot v české fotbalové lize prezentaci. Teď se hledají produkty, které ho zajímají. To, o čem mluvíte, zatím na stole nebylo. Už teď totiž pro nás ale začíná boj, aby Synot chtěl uplatnit opci na další čtyři roky.