„Věřím, že tento krok bude mít pozitivní vliv také na čísla sledovanosti,“ říká v rozhovoru pro LN prostřednictvím elektronické pošty Marek Kindernay, výkonný ředitel O2 TV Sport.
Jak dlouhá a náročná byla jednání s UEFA o právech na Ligu mistrů na další tři roky?
Nešlo o jednoduché období. Celý náš tým – ale hlavně ten vyjednávací – má za sebou několik měsíců tvrdé práce. O to větší mám z výsledku radost. Diváci mají nyní jistotu, že minimálně až do roku 2021 najdou ten nejlepší fotbal pouze v O2 TV.
O jakou částku exkluzivita navýšila cenu práv?
Při nákupu televizních práv se snažíme vždy chovat ekonomicky zodpovědně, aby investované prostředky dávaly smysl. Konkrétní čísla vám říct nemůžu. Také proto, že společnost O2 je kotovaná na burze.
Je součástí smlouvy i opce na další roky, případně přednostní právo na další balíček?
Liga mistrů se vždy prodává na konkrétní sezony, my jsme nyní získali unikátní dohodu na kompletní práva po dobu tří let. Svým způsobem se jedná v České republice o bezprecedentní situaci, kdy ten nejlepší fotbal bude nabízet pouze jedna soukromá televize.
Hrál roli ve vašem zájmu při jednáních i fakt, že se s největší pravděpodobností objeví v příštím ročníku v základní skupině český mistr?
Rozhodně. Jde o velké lákadlo, fanoušci se po dlouhé době dočkají českého zástupce v základní skupině. Jsem přesvědčen, že se to zákonitě podepíše i na sledovanosti či v prodeji populárního jednodenního předplatného O2 TV Sport na 24 hodin.
Pomáhá při jednáních také fakt, že vysíláte nejvyšší domácí soutěž v té konkrétní zemi?
Zástupci Ligy mistrů mají detailní přehled o tom, co vysíláme, v jaké podobě, jaké výhody proti konkurenci máme, o počtech našich zákazníků, jak celkově rosteme. To všechno samozřejmě může hrát v konečném důsledku roli.
Reakce České televize
|
Práva na Ligu mistrů pro ČR a Slovensko jsou čistě vaše?
Ještě je brzy nyní cokoliv prozrazovat. Jisté je, že pouze společnost O2 Czech Republic drží kompletní práva na Ligu mistrů na Slovensku. Tam bude také zajišťovat výhradní distribuci obsahu. Více prozradíme dostatečně včas.
Lobbují za jednotlivé televize v dané zemi i samotné fotbalové kluby, kterých se účast v soutěži může týkat, v Česku třeba Plzeň, Sparta, Slavia?
Kluby na to výrazný vliv nemají, zvláště když české týmy pravidelně ani základní skupinu nehrají. Je to čistě na nabídce televize.
Budete posilovat redakci?
Již nyní disponujeme velmi zkušeným komentátorským týmem pod vedením Jiřího Baumruka a Petra Svěceného. Nicméně posily nevylučuji, vedle fotbalu máme i další sporty, připravujeme se na hokej, bude toho víc a určitě se nové tváře mohou objevit.
Je možné, že postoupíte práva na některé duely jiným televizím? Lidé jsou u nás zvyklí na Ligu mistrů v České televizi...
Neřekl bych, že jsou diváci zvyklí na Ligu mistrů v České televizi. Ba naopak. Už skoro tři roky přináší drtivou většinu zápasů z Champions League O2 TV, to platí i o české nejvyšší soutěži. Nemluvě o dalších exkluzivních sportech. Jinak máme právo ve výjimečných případech využít možnost prodeje sublicence, týká se to pouze jednotlivých utkání. Tato situace není ale teď aktuální, můžu garantovat, že pokud chce divák vidět kompletní Ligu mistrů v příštích letech, bude mít možnost pouze v O2 TV, nikde jinde.
Jak se vůbec sportovním kanálům O2 TV daří? Vyplácí se speciální fotbalové a tenisové stanice? Jde sledovanost postupně nahoru?
Trend je pozitivní. Dnes máme přes 265 tisíc aktivních set-top boxů, strmě roste prodej jednodenního předplatného. Pokud bych měl zmínit čísla, třeba na podzim sledovalo pražské derby Slavia–Sparta takřka 240 tisíc diváků. To už jsou slušné hodnoty. Pro porovnání u zápasů Ligy mistrů je to číslo samozřejmě o něco nižší, okolo 120 tisíc, roli hraje také fakt, že v současné době stále jeden zápas z Champions League přináší Česká televize. To se od příštích sezon změní. Věřím, že to bude mít velmi pozitivní vliv i na sledovanost.
Je vedení televize se sledovaností sportovních kanálů spokojeno?
Já osobně jsem určitě spokojený. Za poslední dobu jsme odvedli spoustu práce, vysíláme už prostřednictvím tří sportovních kanálů – O2 TV Sport, O2 TV Fotbal a O2 TV Tenis. Chystáme se na českou extraligu. Pro zajímavost to činí přes šest tisíc hodin živého obsahu ročně. Věnujeme se i vlastní tvorbě, jako například talk show TIKI-TAKA nebo bojovým sportům. To vše dává tušit, že se nám daří, že jsme na trhu výrazným hráčem. O budoucnost nemám vůbec žádný strach.