27. srpna 2007 9:36 Lidovky.cz > Sport > Ostatní sporty

Náraz zabil spolujezdce

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 14Diskuse
Navigátor Luděk Kocman utrpěl vážná zranění v oblasti pánve, nohou i hlavy. řidič vyvázl s lehčími zraněními. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Navigátor Luděk Kocman utrpěl vážná zranění v oblasti pánve, nohou i hlavy. řidič vyvázl s lehčími zraněními. | foto: HZS Zlínského krajeReprofoto

ZLÍN Lidský život si v sobotu vyžádala zlínská Barum rallye . Po havárii v třetí rychlostní zkoušce zemřel Luděk Kocman. Spolujezdec Pavla Karlíka po převozu do nemocnice podlehl následkům rozsáhlého krvácení.

„Jeho zranění nebyla slučitelná se životem,“ potvrdila Karla Havlíková, mluvčí zlínské nemocnice T. Bati, kam záchranáři oba jezdce převezli. Karlíkův vůz Opel Astra vyjel zhruba půl hodiny před polednem ve vysoké rychlosti ze silnice a bokem narazil do vzrostlého stromu.

Na místo vzápětí vyjeli záchranáři autoklubu i vozidla zdravotnické záchranné služby s lékaři. Po nárazu došlo k těžké deformaci karoserie a ochranného rámu na straně spolujezdce.

Za pomoci speciální vyprošťovací techniky proto záchranáři nejprve uvolnili sevření a dostali spolujezdce ven. Navigátor však utrpěl vážná zranění v oblasti pánve, nohou i hlavy. Po vytažení z vraku musel být uložen do vakuového lůžka.

„Lékaři v nemocnici ho okamžitě operovali, nicméně jeho život se již nepodařilo zachránit,“ potvrdil vedoucí tiskového střediska závodu Roman Ordelt. Devětačtyřicetiletý Luděk Kocman zemřel v sobotu krátce před sedmnáctou hodinou. Zranění Karlíka jsou jen lehká. „Zpráva o tragédii se k nám dostala rychle, všechny diváky to zaskočilo. Takové nehody se na barumce nestávají často,“ uvedl Petr Kotrla, který rychlostní zkoušku sledoval na jiném místě.

Vyšetřit příčiny nehody se snaží ustanovená komise. „K dispozici je přesný časový záznam, máme i svědky neštěstí,“ upřesnil Ordelt. Bezpečnostní předpisy ze strany pořadatelů podle něj nebyly porušeny. „Nárazy do míst spolujezdce bohužel bývají ty nejhorší, k podobným nehodám již několikrát došlo například při závodech v zahraničí,“ dodal Ordelt.

Třetí rychlostní test, takzvaná Pindula, je považován za jeden z nejtěžších v soutěži. Po tragické nehodě Karlíkova vozu byla zkouška zastavena a zbylým posádkám byl přidělen náhradní čas. „Já osobně jsem se podílel na čtyřiatřiceti ročnících Barum rallye a podobnou nehodu s takovým koncem jsme tu ještě neměli. Nehod bylo hodně, ale ne takových,“ řekl ředitel soutěže Miloslav Regner.

Druhá etapa klání v neděli se uskutečnila podle plánu, zrušen byl však veškerý doprovodný program. Stín tragédie dopadl i na vyhlašování vítězů. Vozy pouze projely cílovou rampou a jezdci obdrželi poháry.

„Ceremoniál jsme okleštili na minimum. Nebylo ani šampaňské, ani papírový ohňostroj, odvolali jsme i pozvané oficiální hosty,“ popsal Ordelt.
Lidové noviny
  • 14Diskuse




Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na Lidovky.cz