Pro nezasvěcené stačí připomenout, že se před nedělním závodem vyskytují na startovní listině čtyři piloti, u kterých existuje šance, že se vyšplhají na první místo.
V sobotní kvalifikaci byl nejrychlejší Sebastian Vettel, třetí muž pořadí, který se může stát nejmladším mistrem světa v historii.
O kvalifikaci čtěte zde |
Závod Abú Zabí startuje na novém moderním okruhu ve 14 hodin, mistr světa bude známý zhruba o hodinu a půl později, boj o titul vysílá Nova.
MOŽNOSTIFernando Alonso (Španělsko/ Ferrari) - 246 bodů Mark Webber (Austrálie/ Red Bull) - 238 bodů: Sebastian Vettel (Německo/ Red Bull) - 231 bodů: Lewis Hamilton (Velká Británie/ McLaren) - 222 bodů: |
Vettel si umí body spočítat
Znervózňovat ho musí především dvojice pilotů Red Bullu, kteří si mohou navzájem proti Alonsovi pomoci, přestože týmová strategie je ve formuli 1 zakázaná. Těžko se ale dokazuje. I kdybyste však Marka Webbera i Sebastiena Vettela zavřeli do úplné izolace, těžko jim z hlavy vymažete možnosti, které je dovedou k titulu. "Chodil jsem do školy. Naučili mě tam počítat," dal najevo Vettel, že vnímá vážnost situace.
Vzájemná spolupráce může k vyšachování Alonsa hodně pomoci. Podle aktuálního pořadí je zřejmé, že by měl v Red Bullu dostat přednost momentálně druhý Australan Webber. Od Vettela se ale žádné nadšené podpory nedočká. Pokud dva rivalové usilují v jedné stáji o nejvyšší umístění, přináší to vždy napětí. Platilo to v minulosti třeba v případě Alonsa a Hamiltona u McLarenu a podobné je to také letos v případě Red Bullu.
Vztahy ještě vyostřila vzájemná květnové kolize týmové dvojice na okruhu v Turecku ve chvíli, kdy byli Webber s Vettelem v čele závodu. O idylce se tedy nedá určitě mluvit. Bez zbytečné ztráty mohli mít oba komfortnější postavení a odsunout Alonsa za sebe. O tématu domluvené režie přesto nikdo z Red Bullu nemluví ani v náznaku. Rozkaz, aby Vettel před sebe v případě potřeby Webbera pustil, z oficiálních míst jistě nepřijde.
"Lepší je být druhý po férovém boji než vyhrát na základě nařízení ze zákulisí," odmítl podporovat spekulace majitel stáje Dietrich Mateschitz. K tomu všemu je nutné dodat, že Alonso zrovna nepatří do skupiny jezdců, kteří by si mohli s čistým svědomím na podobné chování stěžovat. V průběhu roku má na kontě prohřešek v souvislosti s týmovou režií. Při Velké ceně Německa si španělský jezdec polepšil na úkor Massy a Ferrari za to dostalo dokonce pokutu.
Stále se omílá jen rozpoložení vedoucí trojice, ale pozor – nárok na titul si může dělat ještě čtvrtý Lewis Hamilton, i když jen v teoretické rovině. Kdo špatně snáší zamotaná dramata, měl by si tentokrát sledování závodu na moderním okruhu Yas Marina odpustit.
Na okruhu si piloti prožijí den i nocDen i noc zažijí piloti při finále MS vozů formule 1 na supermoderním okruhu Yas Marina v Abú Zabí. Na trati z dílny známého designéra Hermanna Tilkeho se pojede podruhé v historii. Trať se směrem jízdy proti chodu hodinových ručiček měří pět a půl kilometru a maximální rychlost zhruba 317 kilometrů v hodině jezdci vyvinou v protilehlé rovince. Okruh, jehož součástí je letos nově i zábavní park ve stylu červených monopostů Ferrari, skýtá řadu šancí k předjíždění. Výstavba okruhu začala v roce 2007. Kolem 14 tisíc dělníků zastavělo 720 tisíc čtverečních metrů a položilo 225 tisíc čtverečních metrů betonu. Charakteristika trati Průběžné pořadí MS (po 18 z 19 závodů) |