Spojují je vlastnosti jako skromnost a píle, díky nimž se prosadili. Stále ale nejsou na úrovni, která by je uspokojila. Zařadit se mezi elitu, to je jejich cíl.
Hertl, Kalas a Veselý. Mezi vrstevníky v Česku příliš konkurence nemají. Hertl už nastoupil za českou reprezentaci na mistrovství světa a chystá se na angažmá v NHL v San Jose. Kalas je součástí prvního týmu věhlasné Chelsea a Veselý je nejmladším hráčem stovky světového žebříčku. "Je přede mnou velká výzva," shodují se Hertl a Kalas. "Být nejlepší na světě je sen každého hráče, ale nevyplatí se to říkat nahlas," upozornil Veselý.
V dnešní době už však cesta na vrchol nevede jen přes úspěchy na hřišti. Popularita roste i s reklamou a pozitivními vztahy s veřejností. "Naším cílem je vybudovat z obou Tomášů sportovní hvězdy velikosti Petra Čecha a Jaromíra Jágra," řekl LN David Trávníček, šéf společnosti Sport Invest Marketing, která Hertla i Kalase zastupuje.
"Fotbal a hokej jsou celosvětově na špičce jak ve sledovanosti, tak i v návštěvnosti na stadionech. Nabízejí tedy i největší zásah reklamy. Dalším rozhodujícím faktorem je osobnost sportovce, jak umí komunikovat s okolím, jeho charakterové vlastnosti a někdy i vzhled," zdůvodnil Trávníček pozornost právě na tyto dva sportovce. Obránce Chelsea už jeden kontrakt se sponzorem má, Hertl se podpisu blíží.
Fotbal a hokej. To jsou jedny z nejvýznamnější sportů v globálním měřítku. A tenis se mezi řadí rovněž.
"Ohromná výhoda tenisu je, že vrchol nemá jednou za několik let, ale minimálně čtyřikrát v podobě grandslamů. Další turnaje se pak hrají téměř každý týden. Jirka Veselý je ale také marketingově zajímavý i proto, že český tenis je momentálně na úspěšné vlně. Má skvěle prošlapanou cestu od Radka Štěpánka a Tomáše Berdycha. Pak je i součástí velmi sledovaného a populárního Davis Cupu," přiblížil mluvčí Karel Tejkal z agentury Česká sportovní, do níž Veselý patří.
Sociální sítě
Propagace musí vycházet i z vlastní iniciativy. V současné době jsou nejvhodnějšími způsoby, jak sportovci komunikují s veřejností, sociální sítě a webové stránky.
"To stoprocentně. Jsou to přímé kanály k fanouškům, které mají plně pod kontrolou. Jsou příklady těch, kteří je využívají dobře, například Tomáš Berdych a Jaromír Jágr. Klíčová je autenticita, nakolik jsou sportovci zapojení," zdůraznil expert na sportovní marketing Tomáš Janča.
Hertl i Kalas své stránky na Facebooku, nejrozšířenější sociální síti, mají. "Oba jsou z generace, která vyrostla v době médií a sociálních sítí. Proto tyto povinnosti berou pozitivně, případně jako výzvu," popsal Trávníček. Veselý se na to ve spolupráci s agenturou teprve chystá.
Pro srovnání: třeba stránky Jágra a Čecha mají 200 tisíc fanoušků, Kalase pouhé čtyři tisíce. Hertla ještě méně. I tato čísla dokazují rozdíl mezi opravdovými hvězdami a talentovanými mladíky. Jednou však tito tři mohou své předchůdce na vrcholu vystřídat.