Kontrolu nad Škodou Fabia S2000 před inkriminovaným momentem ztratil poté, co najel na pařez. Následně vrazil do zdi kostelíku a skončil nalepený na svodidlech. Již nyní je téměř jisté, že se pilot svou nešťastnou anabází v první erzetě závodu Ronde di Andora charakterem zranění připravil o celou nadcházející sezónu ve Formuli 1.
I v té už Kubica jednu těžkou havárii měl. Při kanadské Grand Prix v roce 2007 (o dvanáct měsíců později ji ovládl) nezvládl řízení a v rychlosti 300 km/hod vletěl do bariéry. Svůj vůz při tom zcela zdemoloval. Narozdíl od bouračky v rallye si však rodák z Krakova tehdy k překvapení všech nepřivodil žádné vážné zranění...
Video z kolize Roberta Kubici v Montrealu
"Monoposty formule 1 jsou dnes nejbezpečnějšími závodními vozy na světě," vysvětlil komentátor F1 Tomáš Richtr. "Je to díky monokoku, který je z uhlíkových vláken a vůz dělá téměř nezničetelný," pokračoval a zauvažoval, zda by se podobný materiál mohl využít i ve vozech ralley.
Kubicova stáj v F1"Sezóna je pro Kubicu určitě zabitá. Lotus-Renault nejspíše nesáhne po žádném náhradním pilotovi z vlastních řad, ale pořídí si nového na celou sezonu, třeba Liuzziho či Hülkenberga, kteří jsou letos bez angažmá. Začíná určitě velká manažerská hra," usoudil Tomáš Richtr. |
Navíc v případě Kubicovy nehody ve Fabii neúčinné: "Byla totiž natolik specifická, že se jí nedalo předejít žádným bezpečnostním opatřením," připomenul Richter. Svodidla totiž prorazila monospost zespoda a uprostřed. "Kubica i jeho spolujezdec měli obrovské štěstí, že se nestali obětí shody tolika nešťastných osobností," dodal motoristický odborník.