Hertlovi je devatenáct let, Kalas je o rok starší. V nejpopulárnějších sportech v Česku jsou jedni z nejtalentovanějších hráčů a mají nakročeno k bohaté kariéře. V dnešní době už však cesta na vrchol popularity nevede jen přes úspěchy na hřišti. Roste i s reklamou a pozitivními vztahy s veřejností. "Chceme vybudovat z obou Tomášů sportovní hvězdy velikosti Petr Čecha a Jaromír Jágra," řekl lidovky.cz David Trávníček, předseda představenstva společnosti Sport Invest Marketing, která oba sportovce zastupuje.
Říkal jste, že s nimi máte velké plány. Proč zrovna oni jsou podle vás tolik marketingově atraktivní?
Pro marketingovou komunikaci jsou nejvhodnější kolektivní sporty s velkou mediální sledovaností. Fotbal a hokej jsou celosvětově na špičce jak ve sledovanosti, tak i v návštěvnosti na stadionech a nabízejí tedy i největší zásah reklamního sdělení. Mezi atributy atraktivity patří klasické znaky sportu - dynamičnost, rychlost, síla a rozhodnost. Přesně tak se chtějí i firmy prezentovat v očích svých zákazníků. Dalším rozhodujícím faktorem je osobnost sportovce, jak umí komunikovat s okolím, jeho charakterové vlastnosti a někdy i vzhled.
Jak blízko, nebo daleko mají ke smlouvám s významnějšími sponzory či partnery?
V případě Tomáše Kalase již jeden kontrakt podepsaný máme, u Tomáše Hertla jsme před podpisem smlouvy.
Fanoušci na Facebooku
Pozn: údaje jsou platné k 22. srpnu 18:00 |
Spravují i sociální sítě?
Oba sportovci mají vlastní Facebookové stránky, kde sami aktivně komunikují se svými fanoušky. Ty zajímá vedle jejich sportovních úspěchů i zákulisí velkého sportu, a proto je autenticita příspěvků důležitá.
Nyní má Tomáš Kallas na Facebooku téměř 4 tisíce fanoušků, jakého čísla byste chtěli dosáhnout?
Počet fanoušků Tomášovi přibývá exponenciální řadou a věříme, že jeho fotbalové úspěchy zvednou i tyto počty. Fanoušci Chelsea jsou věrnými fandy nejen na sociálních sítích. Petr Čech v těchto dnech překračuje hranici 200 tisíc fanoušků a věříme, že jednoho dne bude na této hodnotě i Tomáš Kalas.
Jak oba vnímají to, že mají mít povinnosti nejen v klubech, ale že se budou starat i o vlastní prezentaci?
Oba jsou z generace, která vyrostla v době médií a sociálních sítí. Proto všechny tyto povinnosti berou pozitivně, případně jako výzvu.