Hamilton se konečně vrátil do formy a zajel dominantní kolo, na které by pravděpodobně nikdo nestačil ani bez jezdeckých chyb, které postihly většinu favoritů. Mercedes je díky tomu na nejlepší cestě získat při dobrém výsledku v nedělním závodě titul v poháru konstruktérů.
Na čtvrtém místě se podle očekávání umístil druhý jezdec Red Bullu Daniel Ricciardo, který předvedl poměrně nevýrazný výkon. Víkend se nijak zvlášť dobře nevyvíjí ani pro jezdce Ferrari. Do relativních problémů dostali již v první části kvalifikace, kdy museli oba jezdci v posledních minutách zajet další kvalifikační kolo na měkčích, a tedy rychlejších pneumatikách, aby vůbec postoupili. Po průměrném výkonu v závěru kvalifikace se umístili Sebastian Vettel na čtvrtém a Kimi Räikkönen na pátém místě. To jim vzhledem k závodní rychlosti Red Bulu moc šancí na postup pořadím výše do nedělního závodu nedává.
V nastoleném trendu, kdy se týmoví kolegové drží pro jistotu u sebe, pokračovali i jezdci týmu Force India Sergio Pérez a Nico Hülkenberg, kteří skončili v těsném závěsu za Ferrari. Největším překvapením celého dne je poté deváté místo Jensona Buttona z McLarenu. Nejen k úžasu svého tým, ale především sebe sama, dokázal ze starší pohonné jednotky vymáčknout skvělé kvalifikační kolo a umístit svůj vůz na roštu dost vysoko. Snad mu, jako je již u McLarenu zvykem, nedělní závod nezkazí technické problémy a bude moci z umístění v kvalifikaci něco vytěžit. Na úplném chvostu pole pak bude v neděli možné najít jeho týmového kolegu Fernanda Alonsa, který po výměně všeho, co na autě vyměnit šlo, dostal 45 míst penalizace na startu, takže kvalifikaci po jednom zajetém kole s klidným srdcem vypustil. Co taky mohl jiného udělat, poslední by startoval v každém případě.
Williamsu a Torro Rosso kvalifikace nesedla
Nejlepší desítku doplnil Felipe Massa z Williamsu, zatímco do poslední části kvalifikace se nepodařilo dostat jeho týmovému kolegovi Valtterimu Bottasovi, který se umístil na jedenáctém místě. Hned za ním potom zůstali pospolu i oba jezdci Haasu Romain Grosjean a Esteban Gutiérrez, a to těsně před Kevinem Magnussenem z Renaultu, který může být rád, že vůbec měl v čem kvalifikaci zajet. Hned v prvním pátečním tréninku mu totiž jeho monopost málem shořel, což opět vyvolalo bouřlivou diskuzi o konstrukci halo, která by se měla v budoucích letech ve formuli objevit. Halo totiž jezdcům výrazně znesnadňuje rychlé opuštění kokpitu v případě problémů jako je například tento.
Poměrně neuspokojívé byly poté i výkony jezdců Torro Rosso, kteří nezopakovali úspěch z minulé kvalifikace na Velkou cenu Singapuru a jen se štěstím postoupili alespoň z úvodní části kvalifikace a umístili se v pořadí Daniil Kvjat na patnáctém a Carlos Sainz na šestnáctém místě.
Z první části kvalifikace se již poměrně tradičně nedostali Marcus Ericsson a Felipe Nasr ze Sauberu, Jolyon Palmer z Reanultu a oba jezdci Manoru Esteban Ocon a Pascal Wehrlein, přičemž je to poprvé, co Ocon překonal v kvalifikaci svého týmového kolegu. Jinak to dnes podle radiové komunikace snad ani jezdce nebavilo. Místo snahy o co nejlepší výsledek je mnohem více zajímal vývoj počasí, i když jim týmy opakovaly, že bude jasno a těch pár mráčků mají ignorovat. I přes přání všech totiž v kvalifikaci nespadla ani kapka.
Výsledky kvalifikace na Velkou cenu Malajsie1. Hamilton (Brit./Mercedes) 1:32,850, 2. Rosberg (Něm./Mercedes) -0,414, 3. Verstappen (Niz./Red Bull) -0,570, 4. Ricciardo (Austr./Red Bull) -0,617, 5. Vettel (Něm./Ferrari) -0,734, 6. Räikkönen (Fin./Ferrari) -0,782, 7. Pérez (Mex./Force India) -1,469, 8. Hülkenberg (Něm./Force India) -1,639, 9. Button (Brit./McLaren) -1,668, 10. Massa (Braz./Williams) -1,821. |