Nový projekt televizních přenosů je významnou změnou stejně jako skutečnost, že to ovlivní hrací schéma soutěže. Ta se bude hrát pokaždé od pátku do pondělí. Ekonomický přínos prodeje práv prostřednictvím produkční společnosti KPS Media pomůže k vyšším příjmům klubů z první i druhé ligy.
Anketa
Které logo Gambrinus ligy se vám líbí více?
"Když (předseda ČMFS) Ivan Hašek při zvolení mluvil o tom, že televizní práva jsou podhodnocená, tak teď se to potvrdilo. Už za minulý rok kluby dostali o dvacet milionů korun více, příští rok se bude rozdělovat o dalších 39 milionů více," uvedl svazový místopředseda Jindřich Rajchl.
Díky tomu se podařilo zdvojnásobit i finanční bonusy na prvním až pátém místě, přičemž ligový šampion získá 15 milionů korun. "Ale zvýší se i fixní částky pro všechny kluby první i druhé ligy," upozornil Rajchl, že na více peněz si přijdou všechny kluby, ne pouze ty nejúspěšnější.
Generálním sponzorem soutěže zůstává i nadále společnost Gambrinus, která po třech letech obměnila logo soutěže a navíc přinesla i nový projekt "Kopeme za fotbal", který má pomoci amatérskému fotbalu v nejnižších třídách. Do něj se mohou zapojit týmy počínaje okresním přeborem níže. Jsou pro ně připraveny kompletní sady dresů a mohou čerpat další výhody členství.
"Pro vítěze z regionů jsou navíc připraveny exkluzivní odměny - trénink vedený ligovým koučem, den strávený na půdě ligového klubu, ale také společný trénink, který bude korunován modelovým zápasem," vysvětlil princip projektu zástupce pivovaru Jan Kovář.
Fotbal bude v této sezoně pomáhat i charitě. "V 9. a 23. kole půjde jistá část peněz z vybraného vstupného ve prospěch nadace. Jde o kola, kdy se střetnou stejné kluby, mimochodem jsou na programu také derby mezi Spartou a Slavií. Náš předpoklad je, že výtěžek by mohl být milion korun," řekl mluvčí svazu Petr Svěcený.