Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Sport

Extraliga chce pomoci klubům a zdražuje internetové přenosy. ‚Jděte se vycpat,‘ vzkazují fanoušci

Ředitel extraligy Josef Řezníček, předseda ČSLH Tomáš Král a ředitelka BPA Jana Obermajerová na tiskové konferenci před zahájením hokejové sezony. foto: ČTK

Praha - Nový ročník Tipsport extraligy ještě ani nezačal a už se objevují první třecí plochy. Aktuální situace nenahrává zaplněným stadionům, někteří fanoušci jsou tak odsouzeni ke sledování zápasů pouze z domova. A za přenosy, které nepoběží v České televizi nebo na O2 TV Sport, si navíc budou muset výrazně připlatit.
  17:19

Už několik let se jedná o zajetý proces. Placená stanice O2 TV Sport divákům každý týden přináší nejatraktivnější duel pátečních kol, zároveň má právo i na středeční, čtvrteční a sobotní předehrávky nebo dohrávky. Naopak zdarma, přesněji řečeno za koncesionářský poplatek, vysílá extraligová klání Česká televize.

Ředitel Tipsport extraligy ledního hokeje Josef Řezníček vystoupil 16. září...
Prezident Českého svazu ledního hokeje Tomáš Král (vpravo) a ředitel Tipsport...

Tradičnímu provozovateli sportovních přenosů patří v rámci hracích dnů úterý a neděle, do programu mohou být zařazena hned dvě utkání. Všechny duely první a druhé nejvyšší soutěže, s výjimkou těch od O2, si mohou diváci vychutnat také na internetové televizi Hokejka TV, kterou provozuje společnost BPA, výhradní marketingový partner extraligy.

Vítkovice mají nemocné hokejisty, vstup do extraligy proti Litvínovu musí odložit

Během předchozích ročníků nemuseli fanoušci za tuto službu platit nijak závratné sumy (49 korun za den, 99 za měsíc a 499 za rok - pozn. red.). Nyní se ale situace mění. Na výběr jsou pouze dvě formy předplatného – denní za 99 korun a týdenní za 249 korun. Za měsíc tak uživatelé zaplatí desetkrát více než v minulosti. 

Za tímto krokem stojí snaha o pomoc klubům, které fungují v úspornějším režimu, a poloprázdné tribuny jim finančně rozhodně nepomohou. „Fanoušci klubů Tipsport extraligy si při výběru předplatného na HokejkaTV.cz zvolí jeho typ a zároveň vyberou klub, který chtějí podpořit. Částka, kterou zaplatí, poputuje, po odečtení DPH a bankovních poplatků, přímo na účet jednotlivých klubů,“ píše se na webu internetové televize.

„Nastavenou částku samozřejmě můžeme s ohledem na platformu považovat za vysokou. Kdyby si fanoušek zaplatil vstupenky na dvě tři domácí utkání, 249 korun by dal možná za jediný zápas. Takhle může sledovat tři kola ze všech stadionů. Možnost měsíčního nebo celosezónního předplatného jsme zatím nezavedli, utkání totiž mohou být odkládána. Nevylučuji ale další vývoj a případnou změnu,“ prohlásila generální ředitelka BPA Jana Obermajerová.

Naopak u sázkové kanceláře Tipsport zůstává vše při starém. „Podmínky se nemění, aktivní sázkaři budou i nadále platit 30 kč za 30 dní. Rozhodnutí Hokejka TV nebereme jako zdražení služby, ale pomoc klubům,“ okomentoval situaci vedoucí mediálního oddělení Tipsportu Václav Sochor. 

Marek Kindernay (uprostřed), výkonný ředitel O2 TV Sport, Anna Lenerová (vpravo), šéfka obsahu O2 TV, a Jana Obermajerová, ředitelka BPA marketing.

Většina příznivců má ale jiný názor. „Nehorázná zlodějna,“ napsal jeden z nich na sociálních sítích. „Jen za základní část tak dáte cca 6 000 Kč. Jen pro srovnání, roční předplatné NHL (včetně play off) vyjde na 4 000 Kč. Nemluvě o kvalitě obou produktů,“ dodal další.

„Klub jsem podpořil nákupem permice s vědomím, že se na každý zápas nedostanu. Špatný nápad to není, ale ceny jsou naprosto ujetý. Tisícovku za měsíc? Sorry, ale s tím se fakt jděte vycpat,“ stojí v jednom z komentářů pod příspěvkem facebookového účtu Hokej.cz.

Nedá se předpokládat, že by došlo k nějakým výraznějším úpravám ceníku. Fanoušci se ale, zdá se, na Hokejka TV v nejbližší době moc nepohrnou. 

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!