27. února 2018 17:00 Lidovky.cz > Sport > Olympiáda

Dvojnásobně zlatá Ledecká: sportovní klenot za miliony

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Očekává se, že Ester Ledecká na svém úspěchu vydělá desítky milionů korun | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Očekává se, že Ester Ledecká na svém úspěchu vydělá desítky milionů korun | foto:  Michal Růžička, MAFRA

Praha Její nevěřícný pohled na výsledkovou tabuli po vítězné jízdě v olympijském superobřím slalomu obletěl celý svět. Když po svém šokujícím vítězství na lyžích přidala i zlato v paralelním obřím slalomu na snowboardu, stala se Ester Ledecká olympijskou legendou. A také potenciálně jednou z nejbohatších českých sportovkyň. Nejde zdaleka jen o 3,5 milionu korun, které dvaadvacetiletá Ledecká získá za dvě zlaté medaile od Českého olympijského výboru. Především raketově stoupá její marketingová hodnota.

GLOSA: (Ne)sympatická Ledecká. A proč by se měla lísat ke každému, páni novináři?

Ledeckou už před olympiádou v Pchjongčchangu sponzorovaly celosvětové firmy jako Coca-Cola či Visa. Významnějších partnerů měla desítku, dohromady od nich získala bez započítání prize money necelých deset milionů korun ročně. To se teď výrazně vylepší. Fenomenální úspěch mladé Češky totiž okamžitě přilákal zájem dalších korporací.

David Trávníček, předseda představenstva agentury Sport Invest Marketing, jež Ledeckou zastupuje, již před olympiádou tvrdil, že je na spadnutí jeden globální kontrakt. Ledecká se nyní dostala do pozice, kdy si z řady zájemců o sponzoring může vybírat.

Hvězda první kategorie

Z marketingového hlediska se tak dcera zpěváka a skladatele Janka Ledeckého může dostat mezi největší české sportovní hvězdy.

„Myslím, že dobré smlouvy a dobrá strategie může Ester Ledeckou katapultovat k ročnímu příjmu nad sto milionů korun. Už teď hraje první ligu, protože dosáhla na velké globální reklamní partnery Coca-Cola a Visa,“ říká Pavel Brabec, prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace. Ledecká se podle něj zcela jistě zařadí mezi hvězdy jako Petr Čech, Jaromír Jágr, Tomáš Rosický, Patrik Eliáš, či Michael Frolík, jejichž příjem přesáhl hranici sto milionů korun za rok.

24.února 2018 v 07:00, příspěvek archivován: 27.února 2018 v 10:45

VIDEO: Na Ester jste kr?tk?! ?? ?? #czechteam ???? https://t.co/gINk47lnZW

Pro zobrazen? videa mus?te m?t zapnutou podporu JavaScriptu

Na Ester jste krátký! #czechteam https://t.co/gINk47lnZW

Jak Brabec dodává, výhodou Ledecké je i relativně nízký věk a rovněž její životní a sportovní příběh, které jsou komerčně velmi dobře využitelné. „Její sportovní hodnotu navíc umocňuje osobnostní profil: skromnost, neokázalost, píle a cílevědomost. Zároveň má jako žena velkou moc ovlivnit cílovou skupinu mileniálů a to jsou pro ni další marketingové body navíc,“ domnívá se Brabec.

Obrovskou radost z vítězství a následné celosvětové popularity Ledecké mají bezpochyby oba její současní význační sponzoři, jak Coca-Cola, tak i Visa. 

Úspěch naší spolupráce s Ester Ledeckou ještě v tento okamžik vyčíslit nelze. Marketingový plán, který jsme před více než rokem vymysleli a který kulminoval právě v období olympiády se ale nejenom podařilo beze zbytku splnit, ale obsahoval i zcela nečekaný bonus ve formě zlaté medaile v alpském lyžování. Myslím, že se nemohu zmýlit, když řeknu, že jsme investovali velice dobře a návratnost naší marketingové investice bude logicky výrazně lepší, než jsme počítali,“ říká marketingový ředitel Coca-Cola Česko a Slovensko Michal Blaško.

Praha, 26.2.2018, Staroměstské náměstí, přivítání olympioniků, Ester Ledecká, Martina Sáblíková
Praha, 26.2.2018, Staroměstské náměstí, přivítání olympioniků, Ester Ledecká, Martina Sáblíková

Obě značky mohly Ledeckou marketingově využít již během olympijských her, jelikož patří mezi jejich globální partnery. Ostatní sponzoři Ledecké, kteří nemají smlouvu s Českým nebo Mezinárodním olympijským výborem, naopak v době konání her podle pravidla 40 Olympijské charty nesmějí využívat jméno, vyobrazení ani výkony sportovců k reklamním účelům.

Jejich profily na sociálních sítích tak o vítězství mladé české sportovkyně nuceně mlčely, zatímco třeba Coca-Cola využívala popularity Ledecké v posledních dnech mnohokrát, a dokonce pro ni připravila speciální zlatou edici nápojů.

Vítězství za všechny peníze

Z marketingového hlediska bylo významné především prvenství Ledecké v lyžařském superobřím slalomu, v němž rozhodně nepatřila k favoritkám. V super-G do té doby absolvovala ve Světovém poháru jen devět závodů, přičemž jejím nejlepším výsledkem bylo 19. místo. Na olympiádě pak senzačně o pouhou setinu porazila obhájkyni zlata z předchozí olympiády v Soči, Rakušanku Annu Veithovou.

„V několika minutách její jméno obletělo svět. Stamiliony diváků, čtenářů a posluchačů v následujících dnech četly ‚její příběh‘. Po týdnu pak získala další olympijské zlato. To je obrovský mediální zásah! Když kometa září, všichni se na ni dívají. Nesmí ale pohasnout. To je úkol nejen pro Ester, ale především pro její tým,“ říká Brabec.

Jedno je jisté, jestli v budoucnosti Ledecká vyhraje nějaké lyžařské závody, určitě to nebude jako v Pchjongčchangu na lyžích z druhé ruky, které jí ponechají hvězdy první kategorie.

Petr Kain
  • 0Diskuse




Najdete na Lidovky.cz