Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

David Trávníček: Úspěch přišel za pět minut dvanáct

Sport

  12:11
PRAHA - Hokej potřeboval, aby vyhrál s takovou zajímavou zápletkou, říká marketingový odborník David Trávníček ze společnosti Sport Invest.

Česko - Rusko (čeští hokejisté slaví). foto: www.getphoto.cz / Robin Drahoňovský

Pomůže zlato přitáhnout do hokeje peníze od sponzorů?
Kolektivní sport a hokej obzvlášť takový úspěch potřeboval. Ale nemyslím si, že se teď do hokeje sponzoři pohrnou hromadně.

Proč?
Tak jednoduché to není, doba je pořád složitá. Klíčové je, že se o hokeji v médiích po dlouhé době zase píše pozitivně, změnil se jeho obraz. A sponzory přiláká spíš to. Hokej toho musí využít, nic lepšího si nemohli přát. Musí proměnit úspěch v něco konkrétního, hmatatelného. Využít té atmosféry.

Kolik na to mají lidé z hokejového svazu času? Jak dlouho vydrží nadšení sponzorů?
Jarda Jágr vtipně prohlásil, že budou obdivovaní týden, a pak se na to zapomene. Nefunguje to tak, že by si teď všichni z hokeje sedli na zadek, ale pro stávající sponzory je to dobrý signál, aby zůstali a pokračovali ve spolupráci. Na úspěch totiž čekali hodně dlouho.

Myslíte, že velký úspěch přišel za pět minut dvanáct?
Dá se to tak říci, bylo potřeba, aby něco takového přišlo. Nebýt úspěchu, je možné, že by někteří sponzoři odešli. Nikdo to neřekne otevřeně, ale tak to prostě je.

Jak ale přivést nové sponzory?
Myslím, že by teď měli jít za potenciálními zájemci, ukázat jim zlaté medaile a pokusit se dotáhnout všechna jednání. Říct, že je po takovém úspěchu potřeba napumpovat peníze do mládeže a znovu ji přitáhnout na stadiony. Žádná firma teď neřekne: Ne, my na vás nemáme čas, vy nemáte úspěchy. Je to super příběh, dá se s tím pracovat.

Je příběh českého týmu, kterému nikdo nevěřil, z marketingového hlediska zajímavější, než kdyby k titulu dokráčel naprosto suverénním způsobem?
Je to atraktivnější, ale pozor – nikomu se nebude chtít přiznat, že reprezentace, se kterou spojuje své jméno, byla podceňovaná. Marketingově to není úplně šťastné. Zdůrazňovat, že jsme vyhráli, ačkoliv jsme se potáceli na hraně ostudy, to je hodně citlivé. Spíš bych se snažil mluvit o tom pozitivním.

Bude také záležet na tom, jestli se hokej pustí do změn, které nutně potřebuje, nebo sponzoři dají nejvíc na emoce?
Čeští sponzoři uvažují celkem racionálně. Je to jen dílčí úspěch. Partneři musí vidět, že toho úspěchu hokej využil. Je to jen třešinka na dortu, ale hokej musí jít dál.

Autor: