Button a jeho stáj Brawn GP vytěžila maximum z faktu, že na začátku sezony utekla soupeřím technologicky díky novince v podobě dvojitého difuzoru. Díky tomu získal Button rozhodující náskok před hlavními favority na titul.
V Brazílii mu pak stačila k premiérovému prvenství ve formuli 1 pátá příčka.
Zejména v úvodu velmi dramatický závod vyhrál podruhé v sezoně i v kariéře Australan Marc Webber z týmu Red Bull.
Jenson Button Datum a místo narození: 19. ledna 1980 ve Frome Rodina: rozvedení rodiče; Jensonův otec John Button býval rallyekrosovým závodníkem; má tři starší sestry |
Jeden závod před posledním dílem za dva týdny ve Spojených arabských emirátech v Abú Zabí má Button nedostižný patnáctibodový náskok před Sebastianem Vettelem z Red Bullu, dnes čtvrtým. Brazilec Rubens Barrichello, který měl dnes v závěru závodu smůlu, klesl na třetí místo o dva body za Němce. Brawn dnes podle očekávání získal i Pohár konstruktérů.
Dramatičtější úvod než dnes formule 1 dlouho nepamatuje. Ke kolizi došlo už v první zatáčce mezi několika jezdci, mezi nimiž byl také Fin Kimi Räikkönen z Ferrari. Ten měl přitom skvělý start, po němž se dostal z pátého místa na třetí. Původně třetí na startu Němec Adrian Sutil (Force India) a hned za ním čtvrtý na roštu Jarno Trulli (Toyota) rovněž měli nehodu, kterou si ještě u trati náruživě vyříkali. Oba totiž okamžitě skončili.
Poškozený vůz jel do boxů opravit Räikkönen, který zažil hodně horké chvilky. Těsně před ním totiž ujel s utrženou palivovou hadicí další Fin Heikki Kovalainen z McLarenu a benzin z jeho vozu se na chvíli vzňal přímo na Räikkönenově kombinéze i autě. Na trať se hned vydal na celkem pět okruhů bezpečnostní vůz, z čehož profitoval Button, který se posunul ze čtrnácté startovní pozice na deváté místo a začal se propracovávat k potřebným bodům.
Po kolizi skončil také bývalý dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso s Renaultem, do boxů musel v té době ještě úřadující šampion Hamilton s mclarenem. Naopak první pozici si udržel domácí Barrichello z týmu Brawn, za ním se po úvodním dramatu udržel Webber. S Buttonem se dopředu vyvezl také Vettel, třetí do party mužů s šancí na titul světa a na startu až šestnáctý pilot.
Po 21 kolech zajel do boxů Barrichello, o chvíli později byl pro palivo i Webber, ale dostal se před svého brazilského soupeře, kterého po přezutí předjel i Kubica. Buttonovi pomohl i kolaps motoru Nika Rosberga, jehož jízda směřovala na stupně vítězů. Krach Williamsu vzápětí dokonala dramatická nehoda Kazukiho Nakadžimy, jež skončila bez zranění. Tehdy byl sedmý Button mistrem světa, za chvíli se dostal dokonce na šesté místo po první Vettelově zastávce.
Kolem 27 kol před cílem začali pilot jezdit do boxů podruhé a pořadí se promíchalo. Skvěle jezdil Kubica, ale na Webbera nestačil. Ten se i po přestávce vrátil na první místo a mířil za vítězstvím. Za Kubicou jezdil Barrichello, a protože se Button vrátil od mechaniků na šestém místě, držel 11 kol před cílem stále velkou šanci na první titul.
Ta se stala takřka jistotou v momentě, kdy osm kol před koncem musel kvůli defektu pro nové levé zadní kolo jeho největší rival Barrichello. Ten tak dokonce přišel i o své druhé místo v průběžném pořadí, o které bude muset za dva týdny bojovat.
V posteli měl víc žen, než získal bodů, psalo se o němV minulých sezonách se vnovinách objevoval častěji ve spojení s divokými večírky a novými přítelkyněmi než jezdeckými úspěchy. Čerstvý mistr světa Jenson Button, který před startem ročníku měl na kontě 232 bodů z devíti sezon, si dokonce o sobě přečetl v deníku Sun, že měl v posteli víc ženských, než získal bodů. Letos se však uklidnil a na trůně vystřídal svého krajana Lewise Hamiltona. K titulu však vedla dlouhá cesta, která začala v roce 1988, vjeho osmi letech. Tehdy mu jeho otec, rallyecrossový jezdec, koupil první motokáru aButton hned opanoval celý šampionát třídy kadet. V osmnácti letech vyhrál Button formuli Ford, o rok později skončil třetí ve formuli 3. V roce 2000 usedl do kokpitu Williamsu ve formuli 1 a skončil celkově osmý. Poté vystřídal v F1 týmy Renault, BAR a Honda. Při Velké ceně Maďarska 2006 dovezl svou Hondu na prvním místě a připsal si premiérový triumf kariéry. Loni a předloni byl však monopost Honda naprosto nekonkurenceschopný a Button končil závody až na chvostu výsledkové listiny. Po vypuknutí ekonomické krize loni na podzim Honda oznámila, že v F1 končí. Button tak neměl jistotu, že bude v šampionátu pokračovat. Nakonec však tým koupil šéfinženýr Ross Brawn aButtonův hon za titulem mohl začít. Vojtěch Gibiš, LN |