Tomečkův PROMET/EXCALIBUR tým čítá i po započtení dvou řidičů kamionů bailé („koště“ uzavírající závod) šest lidí. To samozřejmě není vzhledem k činnostem, které se během závodu prostě musí udělat, moc. Dálkové soutěže jsou samozřejmě úplně o něčem jiném než některé výkladní skříně motorsportu.
Organizátoři Africa Race se snaží navázat na odkaz původní myšlenky Rallye Dakar, která se již několik let nejezdí do Dakaru. Do tohoto světa úplně nazapadá ubytování závodníků v luxusních hotelech nebo obytných vozech. Bivak není jen místem, kde probíhá servis závodních speciálů, ale také místem, kde se běžně potkávají a spolu komunikují ti, kteří bojují na trati o každou sekundu, ale i ti, kdo si přijeli splnit svůj sen.
Ladislav LálaAutor jede na Africa Eco Race jako navigátor Tatry pilotované Tomášem Tomečkem. Po čtvrté etapě závodu, který navazuje na tradici africké Rallye Dakar, jim patří mezi kamiony druhé místo. |
Spí se povětšinou ve stanech značky Quechua. Ano, to jsou ty co za tři sekundy rozbalíte a za 30 minut zabalíte. Všichni jedí to samé. Bivak nabízí chutné a teplé snídaně i večeře. Na den dostávají závodníci i jejich asistence kromě balené vody i balíčky s nejrůznějšími pamlsky. Po pěti i vícehodinové etapě sní člověk cokoliv. Doufám, že to nebude nějak znát na váze, až se vrátím domů. Co oceňuji velmi je možnost nebýt chvíli online, vypnout telefon a věnovat se jen a jen tomu, proč jsme sem přijeli.
Africa Eco Race 2015, 4. etapa z Assa do As Sakn, kamiony:1. 401 SHIBALOV A. 04:11:19 (KAMAZ) Celkové pořadí v kamionech po 4. etapě 1. 401 SHIBALOV A. 16:16:03 (KAMAZ) |