Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Značka Jágr posiluje. Pomáhá Kladnu i jako marketingový tahák

Sport

  16:54
KLADNO - Popularita geniálního Jaromíra Jágra je na vrcholu. Plní arény, hraje v televizních reklamách a má desetitisíce příznivců na Facebooku. A než odletí za moře hrát NHL, může toho coby majitel hokejového Kladna pro svůj klub maximálně využít. Získat se dá mnoho:noví fanoušci, vstřícný postoj radnice i sponzoři a peníze.

Kladenská legenda Jaromír Jágr foto: ČTK

Značka Jágr má v Česku obrovský marketingový potenciál. Může ho výjimečný útočník pro hokejové Kladno využít ještě víc než dosud? Když v neděli vyjelo do zápasu proti Liberci ve zlatých dresech, které jsou nyní předmětem charitativní dražby, byl to další z mnoha kroků Jaromíra Jágra na poli marketingu. "Zájem o suvenýry je obrovský, zvedla se návštěvnost, o náš klub se zajímají všechna média. A nejen ta česká," připomíná oddílový mluvčí Vít Heral.

Zlatý dres hokejistů Kladna. Jejich následným prodejem podporuje klub charitu

"V marketingu si můžeme dovolit úplně jiné a nové věci než v minulosti." Jágrova práce v kanceláři začíná být vidět stejně jako jeho kousky na ledě. Svůj celek přejmenoval na Rytíře, sám vytvořil nové logo. V září dal přesunout atraktivní zápasy svého mužstva do O2 areny a přilákal tím v součtu desetitisíce fanoušků navíc. V říjnu ho napadlo, že by mohl v zimě uspořádat zápas pod širým nebem.

"Celá nová image klubu je jeho dítě. Opravdu se aktivně podílel nejen na logu, ale i na dresech a ostatních klubových materiálech," podotýká Heral. "Na nedělní zlaté dresy dohlížel také, z několika verzí vybral tu správnou, pak nechal třeba zvětšit logo Rytíře, řešil se každý centimetr. Na těchto věcech mu velmi záleží." Kladenský marketing je kompletně v režii klubu. Tedy Jágra a jeho pomocníků.

Kdyby si vzali k ruce specializovanou agenturu, jistě by zaplnili mnoho volných okének propojujících popularitu čísla 68 s jejím komerčním využitím. Na druhou stranu Jágrovi u lidí pomáhá právě absence podobných záměrů. Jeho činy většinou nejsou konzultované s odborníky ani promyšlené do důsledků, nápady jsou spontánní. I proto mu lidé věří.

Jágrova hokejová rodina čítá už více než 120 tisíc členů

Přestože však Jágr působí třeba v reklamách na sázkovou kancelář nebo sportovní vybavení, jeho možnosti jsou podle expertů mnohem větší. "Například potenciál jeho facebookových stránek je obrovský," míní Marek Řídký, ředitel marketingové společnosti Underline. "Na sociální média se upíná množství značek jako na velkou příležitost. Někdy přehnaně,ale stránky, jako je ta Jaromíra Jágra, jsou jednoznačně dobrou cestou, jak se dostat k dobře definované cílové skupině."

Na Facebooku vytvořil Jágr "hokejovou rodinu", jak říká 121 tisícům svých příznivců (jejich počet každý den roste). Pro ni točí tréninky na video, nechává hlasovat o startu Michaela Frolíka za soupeře z Chomutova, klidně se svěří o rozchodu s přítelkyní, žertuje, zda si vezme Ivetu Bartošovou, nebo Martinu Sáblíkovou. Z takových informací žijí bulvární deníky celé dny. A pomoci by mohly i Jágrovi a především jeho klubu.

"Jaromírův facebookový profil není komerčně využitý téměř vůbec. To však v tuto chvíli nevadí. Stále je ještě ve stadiu uvádění na trh společenské pozornosti, takže je to přirozené," tvrdí Řídký, který vidí velké možnosti i v souvislosti s tradičními médii. "Rozhodně bych doporučil ještě více se spojit s některým z televizních kanálů a zkusit pořad, který by byl na něm postavený," radí specialista. "Televize má totiž přes veškerý nástup internetu a sociálních médií stále důležité postavení."

Dočkáme se tak třeba reality show Jágr 24/7?

Autor:

Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze
Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze

Řada maminek řeší u dětí odřená kolena, škrábance, neštovice nebo třeba záněty středního ucha. Z těchto příhod se děti většinou velmi rychle...