4. prosince 2012 16:54 Lidovky.cz > Sport > Hokej

Značka Jágr posiluje. Pomáhá
Kladnu i jako marketingový tahák

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Kladenská legenda Jaromír Jágr | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kladenská legenda Jaromír Jágr | foto: ČTK
KLADNO Popularita geniálního Jaromíra Jágra je na vrcholu. Plní arény, hraje v televizních reklamách a má desetitisíce příznivců na Facebooku. A než odletí za moře hrát NHL, může toho coby majitel hokejového Kladna pro svůj klub maximálně využít. Získat se dá mnoho:noví fanoušci, vstřícný postoj radnice i sponzoři a peníze.

Značka Jágr má v Česku obrovský marketingový potenciál. Může ho výjimečný útočník pro hokejové Kladno využít ještě víc než dosud? Když v neděli vyjelo do zápasu proti Liberci ve zlatých dresech, které jsou nyní předmětem charitativní dražby, byl to další z mnoha kroků Jaromíra Jágra na poli marketingu. "Zájem o suvenýry je obrovský, zvedla se návštěvnost, o náš klub se zajímají všechna média. A nejen ta česká," připomíná oddílový mluvčí Vít Heral.

Zlatý dres hokejistů Kladna. Jejich následným prodejem podporuje klub charitu

"V marketingu si můžeme dovolit úplně jiné a nové věci než v minulosti." Jágrova práce v kanceláři začíná být vidět stejně jako jeho kousky na ledě. Svůj celek přejmenoval na Rytíře, sám vytvořil nové logo. V září dal přesunout atraktivní zápasy svého mužstva do O2 areny a přilákal tím v součtu desetitisíce fanoušků navíc. V říjnu ho napadlo, že by mohl v zimě uspořádat zápas pod širým nebem.

"Celá nová image klubu je jeho dítě. Opravdu se aktivně podílel nejen na logu, ale i na dresech a ostatních klubových materiálech," podotýká Heral. "Na nedělní zlaté dresy dohlížel také, z několika verzí vybral tu správnou, pak nechal třeba zvětšit logo Rytíře, řešil se každý centimetr. Na těchto věcech mu velmi záleží." Kladenský marketing je kompletně v režii klubu. Tedy Jágra a jeho pomocníků.

Kdyby si vzali k ruce specializovanou agenturu, jistě by zaplnili mnoho volných okének propojujících popularitu čísla 68 s jejím komerčním využitím. Na druhou stranu Jágrovi u lidí pomáhá právě absence podobných záměrů. Jeho činy většinou nejsou konzultované s odborníky ani promyšlené do důsledků, nápady jsou spontánní. I proto mu lidé věří.

Jágrova hokejová rodina čítá už více než 120 tisíc členů

Přestože však Jágr působí třeba v reklamách na sázkovou kancelář nebo sportovní vybavení, jeho možnosti jsou podle expertů mnohem větší. "Například potenciál jeho facebookových stránek je obrovský," míní Marek Řídký, ředitel marketingové společnosti Underline. "Na sociální média se upíná množství značek jako na velkou příležitost. Někdy přehnaně,ale stránky, jako je ta Jaromíra Jágra, jsou jednoznačně dobrou cestou, jak se dostat k dobře definované cílové skupině."

Na Facebooku vytvořil Jágr "hokejovou rodinu", jak říká 121 tisícům svých příznivců (jejich počet každý den roste). Pro ni točí tréninky na video, nechává hlasovat o startu Michaela Frolíka za soupeře z Chomutova, klidně se svěří o rozchodu s přítelkyní, žertuje, zda si vezme Ivetu Bartošovou, nebo Martinu Sáblíkovou. Z takových informací žijí bulvární deníky celé dny. A pomoci by mohly i Jágrovi a především jeho klubu.

"Jaromírův facebookový profil není komerčně využitý téměř vůbec. To však v tuto chvíli nevadí. Stále je ještě ve stadiu uvádění na trh společenské pozornosti, takže je to přirozené," tvrdí Řídký, který vidí velké možnosti i v souvislosti s tradičními médii. "Rozhodně bych doporučil ještě více se spojit s některým z televizních kanálů a zkusit pořad, který by byl na něm postavený," radí specialista. "Televize má totiž přes veškerý nástup internetu a sociálních médií stále důležité postavení."

Dočkáme se tak třeba reality show Jágr 24/7?

Michael Langr, mih
  • 0Diskuse

Tipsport extraliga

08.12 Plzeň 17:00 Třinec
09.12 Vítkovice 17:00 Chomutov
09.12 Kometa Brno 17:20 Mountfield HK
09.12 Mladá Boleslav 17:30 Olomouc
09.12 Litvínov 17:30 Zlín
09.12 Pardubice 18:00 Sparta Praha
09.12 Karlovy Vary 18:00 Liberec

Tipsport extraliga - 27. kolo

04. 12. Sparta Praha 3 : 4pp Vítkovice
04. 12. Třinec 3 : 2pp Pardubice
04. 12. Karlovy Vary 4 : 5np Chomutov
04. 12. Zlín 4 : 3 Kometa Brno
04. 12. Plzeň 5 : 2 Liberec
04. 12. Olomouc 7 : 1 Litvínov
04. 12. Mountfield HK 3 : 1 Mladá Boleslav

Tipsport extraliga

Tým Z V VP. PP. P S B
1. Bílí Tygři Liberec 27 16 0 0 5 73:45 56
2. HC Oceláři Třinec 27 13 0 0 3 93:54 55
3. HC Verva Litvínov 28 12 0 0 8 70:66 52
4. HC Kometa Brno 27 14 0 0 6 102:71 51
5. Mountfield HK 29 11 0 0 8 81:72 47
6. HC Sparta Praha 26 13 0 0 7 82:66 46




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Cuketovo čokoládový chlebíček
Cuketovo čokoládový chlebíček

Potěšte rodinu rychlou dobrotou.

Najdete na Lidovky.cz