„Snad se naše projekty promítnou do vyšších průměrných návštěv,“ věří šéf Ligové fotbalové asociace Dušan Svoboda. V minulém ročníku vidělo každý zápas průměrně 4 797 diváků. To je o tři stovky víc než v roce 2011.
„Ale pořád je to nízké číslo. Chci, aby bylo vyšší. Snažíme se vtáhnout diváky do děje, přivést je na stadiony a k televizi, ale nejde to hned. Liga ve své prezentaci zaspala řadu let a nejde čekat, že se to po dvou nebo po třech letech otočí. Neříkám, že budeme jako bundesliga, ale proč bychom nemohli dohnat Nizozemsko nebo Rakousko?“ říká Svoboda.
ČTĚTE TAKÉ |
Fanoušky v posledních letech nejvíc táhnou Sparta (každoročně pět tisíc permanentek) a Plzeň (letos asi 4 200 sezonních vstupenek). Návštěvnosti by mělo pomoci také to, že do ligy postoupili právě Bohemians Praha 1905.
Úplnou novinkou, která má přilákat lidi, bude například „Trophy Tour“. Každý z šestnácti klubů bude mít na několik dnů k dispozici mistrovský pohár k marketingovému využití.
Fanoušci budou moci také volit ideální jedenáctku z každého kola a vznikne speciální ligová aplikace pro chytré mobilní telefony. „Když průměrná návštěva poroste mezi pěti a deseti procenty ročně, bude to velký úspěch,“ dodal šéf Ligové fotbalové asociace.