Favoritem na uvolněné místo je podle spekulací tisku Fin Kimi Räikkönen, jemuž letos končí smlouva u Lotusu. Do Red Bullu by se však mohli posunout i jezdci sesterské stáje Toro Rosso Daniel Ricciardo nebo Jean-Eric Vergne. Vedení týmu nicméně nehodlá spěchat. "Rozhodnutí o nástupci Marka Webbera padne až později v průběhu sezony," uvedl tým v tiskovém prohlášení. Pro krok svého jezdce měl šéf stáje Christian Horner pochopení. "Jsem si jistý, že to pro něj bylo hodně dlouhé a náročné rozhodování," řekl.
Webber působí ve světě F1 od roku 2000. Nejprve dva roky jako testovací pilot a od roku 2002 jako soutěžní jezdec. Jeho prvním angažmá bylo Minardi, poté jezdil za Jaguar a Williams a od roku 2007 za Red Bull. Týmu s rakouskou licencích pomohl v uplynulých třech sezonách k triumfu v Poháru konstruktérů. Zažíval však také místy bouřlivé partnerství se Sebastianem Vettelem, jenž získal tři tituly mistra světa a Webber měl často pocit, že týmoví šéfové Němce až příliš protěžují.
Odmítl však, že by právě incidenty s Vettelem byly důvodem k odchodu. "Ne, měl jsem svůj osobní plán a ten plním. Tohle je další kapitola," zvedl na svém webu Webber, jenž s koncernem Red Bull nehodlá přetrhat pouta. "Rozhodně zůstanu pevně svázán s rodinou Red Bullu, budu pracovat pro značku a budu sledovat a podporovat sportovce Red Bullu, jak překračují hranice," uvedl.
Nejvíce se mu dařilo v sezoně 2010
Ve zbytku sezony ještě může vysoký Australan rozšířit svou bilanci devíti vyhraných Grand Prix, 36 umístění na stupních vítězů, 11 kvalifikačních vítězství a 15 nejrychlejších kol. V konečném hodnocení šampionátu byl dvakrát třetí. Nejvíce se mu dařilo v sezoně 2010, kdy většinu roku vedl, závěrečné tři závody však nezvládl a předstihli ho Vettel a Španěl Fernando Alonso. Od příští sezony se Webber stane tváří Porsche a jeho nového programu sportovních vozů.
"Moc se těším na tuto novou výzvu. Už se nemůžu dočkat, až budu řídit jeden z nejrychlejších sportovních vozů na světě," uvedl v tiskovém prohlášení. Porsche chce od příštího roku útočit na nejvyšší příčky v Le Mans, kde šestnáctkrát vyhrálo, ale naposledy v roce 1998. Webber se slavného čtyřiadvacetihodinového závodu zúčastnil dvakrát a jak připomíná BBC, v roce 1999 po nebezpečně vypadající havárii v mercedesu uvedl, že už se kvůli velkému riziku nikdy do Le Mans nevrátí.