Vyšel speciál LN 101 pohnutých osudů |
"On byl tím, díky kterému šly české motorky nahoru. Nejdřív byl Huleš, který to prošlapal, pak Kuba Smrž, Lukáš Pešek a nakonec přišel boom. Byl impuls pro manažery, že na to i v Česku mají shánět peníze. Ukázal, že se Čech může ve světě motorek prosadit," vypráví Pavel Vokatý, někdejší marketingový šéf stáje Elit, za kterou Huleš v roce 2003 jezdil. Teď je o deset let víc, dva Češi jezdí v MotoGP, což byla před pár roky utopická představa.
A Lukáš Pešek, jeden z oněch Čechů v MotoGP, přidá: "Charakterově to byl výborný člověk, který neměl žádné tajnosti. Nám mladým jezdcům vždy poradil, jak máme jet." Jenže měl i chyby. „Už dopředu si rozvrhl okruhy, které má rád a které ne. A tak tomu i přistupoval, že tady zajede dobře a tady ne,“ vypráví Vokatý. A pak přišel 2. červenec 2004. Když zrovna slavil třicetiny a měl přijít k rodičům na oběd, uvázal si smyčku a oběsil se. Lékaři ho stačili převést do nemocnice, kde však zraněním podlehl.
Proč to udělal, ptal se kdekdo. Kvůli motorkám? A nebo kvůli problémům s manželkou, jak tehdy spekuloval tisk. Leccos objasňuje fotograf Marek Paulíček, jeden z jeho blízkých přátel. "S manželkou Evou byli skvělá dvojka, ona byla super baba a nikdy by nic neudělala za jeho zády. On hodně žárlil, možná tam něco neklaplo a začal blbnout." A pak pokračuje: "Zamiloval do osmnáctileté holky, ale ta to brala jako flirt, ze kterého vycouvala. Asi to přerostlo a on to neunesl."