Křišťálové ceny pro držitele všech čtyř trikotů vyráběli v tamní sklárně Ajeto už podruhé. Elegantní cenu navrhl designér Peter Olah pod vedením Josefa Kabaně, šéfdesignéra Škoda Auto, která je dlouholetým sponzorem cyklistického závodu.
Trofeje jsou vyrobené z jednoho kusu ručně foukaného a následně ručně broušeného křišťálového skla. Každá váží téměř čtyři kilogramy a je vysoká přes 60 centimetrů. "Není běžné, aby vítězové tak slavného závodu, jakým je Tour de France, drželi v ruce umělecký kus z tradičního českého křišťálu. Nám se to povedlo a jsme na to hrdí," řekl zakladatel sklářské společnosti Leon Jakimič.
Pro designéra Petera Olaha byla práce na návrhu trofeje velkou výzvou. "Protože jsem měl možnost ji navrhnout už minulý rok, kdy se návrh setkal s velkým úspěchem, rozhodl jsem se na něj myšlenkově navázat, i když letošní návrh je ještě více oslavou ručně broušeného českého křišťálu a preciznosti, s jakou umí čeští skláři křišťál zpracovat," poznamenal autor cen, který se už těší na to, až se budou v Paříži na Elysejských polích předávat.