27. srpna 2016 8:00 Lidovky.cz > Sport > Fotbal

Trávníček: Sen o českém Beckhamovi se zřejmě naplňuje. Čech předčil má očekávání

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Petr Čech novou tváří Pumy | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Petr Čech novou tváří Pumy | foto: Puma
LONDÝN (OD NAŠEHO ZPRAVODAJE) Od počátku kariéry stojí vedle Petra Čecha, který je i díky jeho radám nejlépe vydělávajícím sportovcem Česka: David Trávníček, předseda představenstva agentury Sport Invest Marketing, který pečuje o marketing slavného fotbalového brankáře. Pomáhal dojednat i přechod od adidasu k Pumě. „V rámci marketingu a prezentace by to mohlo fungovat jako zajímavý akcelerátor,“ říká Trávníček.

Jaký byl hlavní motiv? Fakt, že Arsenal s Pumou spolupracuje?
Je to tak. Klíčoví hráči Arsenalu hrají v Pumě, takže byl logicky zájem i o Petra. Po deseti letech se může stát, že partnerství trochu stagnuje, chtěli jsme nový impulz. A spolupráce s Pumou dávala smysl.

Co ten obchod Čechovi přinese?
Předně je to vzkaz: Ještě jsem tady, Petr Čech, Premier League, Arsenal. Věříme, že tenhle krok nám pomůže, abychom pro Petra uzavřeli ještě jednu velkou globální smlouvu. Když bylo jasné, že opustí Chelsea, bylo hlavní dohodnout přestup do jiného „áčkového“ klubu. V tu chvíli začalo být pravděpodobné, že by mohla přijít i změna sportovního vybavení. To je pro fotbalistu nejdůležitější partnerství, protože je nejvíc vidět. I pro Petra je to šance, jak o sobě dát ještě víc vědět – Puma se prosazuje více a více.

Bude Čech jednou z hlavních tváří Pumy?
Puma nám zdůrazňovala, že je pro ni Petr klíčový hráč. Ať už proto, že je brankář, nebo proto, že už měl v Arsenalu kapitánskou pásku. Zařadí se mezi top jména této značky.

Dá se tenhle přesun přirovnat k velkému přestupu ve fotbale?
Obě firmy sídlí přes silnici, asi není větších rivalů. Takže je to velká věc. Napadá mě paralela s Petrovým přestupem z Chelsea do Arsenalu. Taky přešel v rámci Londýna „na druhou stranu ulice“. Oba přechody bolely, ve smyslu klubu a značky, které opouštěl, ale stalo se.

Kolik nabídek na podobná partnerství se vám u jména Petr Čech schází? Je z čeho vybírat?
Nabídky se objevují, ale ne všechny jsou takové, aby stály za zamyšlení. Nabídky s velkým N, těch je po světě málo a bojuje o ně spousta sportovců. Petr je po více než deseti letech v Anglii v jiné části křivky své marketingové životnosti. Je hvězdou, která má před sebou tu kratší část kariéry, a proto je hledání nových značek specifické.

Co by zájemci měli splňovat?
Být zavedený, důvěryhodný, relevantní, třeba i dominovat trhu, je toho víc. Tyhle parametry zužují výběr. Není to jednoduchá práce, nicméně ty značky existují a my se intenzivně snažíme, aby ještě ta jedna smlouva dopadla.

V jakém segmentu hledáte?
Dá se vybírat z oblastí fotbalového mistrovství Evropy či mistrovství světa a značek, které se kolem fotbalistů obecně pohybují. Záleží na tom, jaká z nabídek bude v daném čase nejzajímavější. Nevíte, jestli to budou hodinky, nebo nápoje. Ideální je to sladit s klubem.

Smlouva s Pumou je na čtyři roky, Čechův kontrakt v Arsenalu skončí o rok dříve. Může být tváří Pumy i po konci kariéry?
Za sebe říkám, že bych byl rád, aby tomu tak bylo. S Pumou padla diskuse i na téma spolupráce po konci kariéry a existuje příslib. I délka smlouvy naznačuje, že se náš partner dívá za ještě neotevřené dveře.

Jak velké slovo má Čech při rozhodování, co podepsat a co ne?
Je hrozně důležité, aby byl Petr se spoluprací ztotožněný. Kdyby nebyl, bylo by to v detailech poznat. O všem ví a říká k tomu názor. Vždycky musí být na konci jeho jasné ano. Jsou ale i situace, kdy se mu do něčeho tolik nechce nebo neví. Pak je za nás potřeba říct: Ano, uděláme to, tahle nabídka splňuje naše kritéria. Ale to jsou výjimečné situace. Taky už byla spousta nabídek, kdy Petr řekl rezolutně ne.

Čech je nejlépe vydělávajícím sportovcem Česka. Jak důležité jsou pro něj peníze?
Dlouho hraje na vrcholové úrovni v top klubech, takže obnos získaných financí ze smluv je vysoký. Peníze opravdu nejsou na prvním místě. Už při odchodu z Chelsea chtěl nový klub, s kterým by se ztotožňoval, kde mu vyhovuje prostředí i role v týmu. Teď, ale i pár let zpátky si dovedu představit situaci, že by kývl na partnerství, v němž by nehrály hlavní roli peníze, ale prostě by byl přesvědčený o tom, že spolupráce má význam. Jenže je to relativně precedentní situace, protože takovým rozhodnutím byste podrazil stávajícího partnera. Člověk musí přemýšlet v kontextu toho, jaká rozhodnutí už udělal, aby držel strategii, marketingovou politiku a fungoval ekonomicky i efektivně.

Čech je z českých sportovců dlouhodobě marketingově nejzajímavější. Roste tu jeho nástupce?
Těžko říct, jestli tady může vyrůst sportovec, který předčí Čecha nebo Jágra. Oba pocházejí z doby, kdy jsme my fanoušci hodně hltali, a stále hltáme, anglickou fotbalovou ligu a hokejovou NHL. Trefili se do ideálního timingu na trhu, velice silně se dostali do hlav lidí. Vzhledem ke změnám životního stylu, koníčkům dětí i tomu, co se ve společnosti děje, mám obavy, abychom našli nějakou další marketingovou ikonu, která by znamenala tak moc sportovně, i co se týče vlivu na veřejnost a společnost jako celek. Jsou tady zajímaví hokejisté, tenisté, ale nevím, jestli jim přeje doba, aby z nich takové hvězdy vyrostly. Pak je spousta sportovců z menších olympijských sportů, ale ti mají smůlu, protože fotbal či hokej, to jsou pro Česko úplně jiné fenomény. Větší šanci než kdokoliv jiný mají fotbaloví a hokejoví útočníci.

Nikdo další ne?
Teď měla ohromnou mediální publicitu, i když zčásti negativní, Martina Sáblíková. Byla celoplošná, zasáhla každého, ale určitě to nepřispěje k tomu, aby se dostala na marketingovou úroveň Petra Čecha.

Předčil vaše očekávání v oblasti marketingového využití svého jména během celé kariéry?
Ano, Petr má očekávání předčil, i když musím říct, že byl můj sen dokázat něco takového se sportovcem. S nimi se tady dřív tolik strategicky nepracovalo. V našem ideálním plánu bylo, že bude fungovat dlouhodobě nejen na poli sportovním, ale i na tom marketingovém a podaří se nám nastavit mediální politiku tak, abychom se na tuhle značku mohli dívat obdobně jako na ikony typu Davida Beckhama. A ten sen se zřejmě naplňuje. Věřím, že Petrova marketingová sláva ještě neskončila a bude trvat minimálně další tři roky. A že se nám zároveň podaří, aby v reklamním povědomí zůstal i po konci aktivní kariéry.

  • 0Diskuse

Fotbalové soutěže

Premier League - 15. kolo

10.12 Watford 13:30 Everton
10.12 Arsenal 16:00 Stoke
10.12 Burnley 16:00 Bournemouth
10.12 Hull 16:00 Crystal Palace
10.12 Swansea 16:00 Sunderland
10.12 Leicester 18:30 Man City
11.12 Chelsea 13:00 West Bromwich
11.12 Man United 15:15 Tottenham
11.12 Southampton 15:15 Middlesbrough
11.12 Liverpool 17:30 West Ham

Premier League - 14. kolo

03. 12. Man City 1 : 3 Chelsea
03. 12. Crystal Palace 3 : 0 Southampton
03. 12. Stoke 2 : 0 Burnley
03. 12. Sunderland 2 : 1 Leicester
03. 12. Tottenham 5 : 0 Swansea
03. 12. West Bromwich 3 : 1 Watford
03. 12. West Ham 1 : 5 Arsenal
04. 12. Bournemouth 4 : 3 Liverpool
04. 12. Everton 1 : 1 Man United
05. 12. Middlesbrough 1 : 0 Hull

Barclays Premier League

Tým Z V R P S B
1. Chelsea FC 14 11 1 2 32:11 34
2. Arsenal FC 14 9 4 1 32:14 31
3. Liverpool FC 14 9 3 2 35:18 30
4. Manchester City FC 14 9 3 2 30:15 30
5. Tottenham Hotspur FC 14 7 6 1 24:10 27
6. Manchester United FC 14 5 6 3 19:16 21




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz