19. listopadu 2012 21:14 Lidovky.cz > Sport > Ostatní sporty

Štěpánek je marketingový poklad.
Má příběh a emoce, říká expert

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Radek Štěpánek oslavuje vítězství | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Radek Štěpánek oslavuje vítězství | foto: MAFRA - Michal Růžička
PRAHA Čeští tenisté Tomáš Berdych a Radek Štěpánek si po víkendové výhře v Davis Cupu upevní už nyní silnou pozici na reklamním trhu. Oba hráči podle svého manažera Miroslava Černoška patří do první sportovní "marketingové ligy". Prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA MK) Pavel Brabec pokládá především "srdcaře" Štěpánka za reklamní poklad.

"Oproti dříve narozeným tenisovým hvězdám a jisté 'aroganci' a odstupu Lendla, 'frajírkovi' Hřebcovi, 'sucharovi' Kodešovi tady máme srdečného a milého třicátníka, který nefrajeří a umí chytit za srdíčko. Má příběh, emoce. To mají lidí rádi, a proto je pro reklamu velmi cenný," řekl Brabec.

K TÉMATU

Dodal, že tenis je z hlediska reklamy tradičně velmi dobrou cílovou skupinou. "Tomuto sportu se věnují na celém světě stamiliony hráčů se zajímavým sociálním statusem a kupní silou," podotknul Brabec s tím, že vysoká publicita víkendové události samozřejmě nabízí celou řadu možností komerčního využití.

Zájem ze strany společností z nesportovních oblastí podle idea makera a copywritera Petra Voborského přetrvá i nadále. "Mimo sportovní segment bych dokonce očekával mnohem víc příležitostí," řekl Voborský s tím, že oba tenisté jsou zajímaví pro odlišné značky. "Zatímco Tomáš je typický kluk z plakátu například pro holicí strojky, Radek je emotivní srdcař, kterému bude sedět úplně jiný typ produktu," uvedl Voborský.

Odměna za účast v Davis Cupu je spíš symbolická

Podle Černoška vítězství v Davisově poháru pozici obou tenistů na reklamním trhu upevní a pojistí, a to i v mezinárodním hledisku. Výhra se zhodnotí také v situaci, kdy se aktuální kontrakty sportovců budou obnovovat či doplňovat. Berdych má například smlouvu s Nike do roku 2013.

Kromě sportovních značek, jako je dále Head, sedmadvacetiletý tenista propaguje také společnost ČEZ a výrobce hodinek Ulysse Nardin. Štěpánek zase přispívá k propagaci Třineckých železáren. Určitou finanční odměnu získali hráči už samotnou výhrou, jejíž přesná výše ale není známá.

Podle spekulací jde o jeden milion korun pro celý tým, který se včetně kapitána a čtyř hráčů skládá ze zhruba deseti lidí. "Není to úplně nesmyslná spekulace, konkrétní částka je ale dána interní smlouvou," řekl mluvčí pořadatelské společnosti Česká sportovní Karel Tejkal s tím, že oproti výdělkům na velkých turnajích je odměna za výhru v Davis Cupu spíše symbolická.

ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.