Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Ze Lva chceme vlajkovou loď, říká majitel televizních práv na KHL

Sport

  7:00
PRAHA - Senzační tažení Lva Praha za Gagarinovým pohárem pobláznilo české sportovní fanoušky. Díky účasti týmu z hlavního města se stala Kontinentální liga pro tuzemské publikum rázem atraktivní. Přes 16 tisíc diváků pravidelně zaplňovalo O2 arenu, zbytek lačnil po televizních přenosech. "Bude trvat ještě roky, než se nám investice vrátí. Ale rozhodně nelitujeme, že jsme do toho šli," říká Václav Mozer, marketingový ředitel společnosti Chello Central Europe, která KHL exkluzivně vysílá na programech Sport 1 a Sport 2 HD.

Hokejisté Lva Praha se radují z vítězství. foto: MAFRA - Michal Šula

Český tým si zahrál finále na sedm zápasů. Lépe to už snad pro vás mohlo dopadnout pouze v případě, že by se v něm utkal proti Slovanu Bratislava, že?
Je to samozřejmě obrovský úspěch. Co je ale pro nás zásadnější, že díky Lvu KHL ukázala, že není jen nahodilým projektem, o který nebude v Česku zájem. Lev si dokázal najít svoje obecenstvo, což dokazuje návštěvnost přímo na stadionu i televizní sledovanost.

ČTĚTE K TÉMATU

Jak velký byl nárůst vašich diváků oproti základní části? Česká televize přiznala, že jste jí část extraligového publika dokázali uzmout.
Přesná data ještě nemáme, ale obecně můžu říct, že ten nárůst byl velký. Samozřejmě pokud se v ten den hrálo i extraligové play off, poznali jsme na opačnou stranu i my. Navíc je v této souvislosti důležité zmínit, že u Sport 2 HD sledovanost vůbec neměříme.

Václav Mozer

Neuvažovali jste o spuštění placených přenosů na internetu? Pokud někoho nalákala česká stopa ve finále a byl za přenosy ochoten zaplatit, asi by si narychlo ani nestihl spuštění kabelové televize vyřídit.
Není to řešení, ani naše strategie. Postrádalo by to zcela logiku. Náš byznys je z největší části financován od předplatitelů kabelových televizí a naším cílem rozhodně není odtrhávat lidi od televizí k počítačům. Nákup práv pro KHL byla nákladná a dlouhodobá investice a proto potřebujeme, aby se nám vrátila nejen přes sportovní balíčky, ale skrz všechny naše tématické programy. U nás navíc není tak veliký trh, aby nás spasily příjmy z reklamy.

Pražskému klubu se během play off značně rozrostla fanouškovská základna

Považujete teď Kontinentální ligu za váš největší programový tahák?
Do teď jím byla jednoznačně španělská La Liga, nejlepší evropská fotbalová soutěž, ze které vysíláme každý víkend šest zápasů. KHL jsme kupovali i kvůli místnímu podtextu Lva a Slovanu, protože vysíláme také na Slovensku. Tohle úspěšné lví tažení ale pro nás může být odrazový můstek a do budoucna počítáme s tím, že se Kontinentální liga stane naší vlajkovou lodí. Ale pozor, rozhodně to není tak, že Lev postoupil do finále a my můžeme říct: Sláva, celý náš projekt KHL je ziskový. To určitě ne.

Neozval se vám někdo z konkurentů, že by od vás práva třeba jen finále odkoupil?
Nikdo nás nekontaktoval. Možná i proto, že jsme již předem veřejně avizovali, že bychom o takové nabídce vůbec nejednali. A to ani v případě, že by o něj usilovala Česká televize podporovaná veřejnoprávním zájmem. Je to náš projekt, na který jsme pyšní a o takové možnosti jsme vůbec neuvažovali.

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.