Pražský klub má téměř dvojnásobný rozpočet (cca 470 milionů Kč) na sezonu, Slovan zase bohatou fanouškovskou základnu. Je otázkou, jak atraktivní bude KHL v české metropoli nebo jak se prosadí slovenský celek se šesti legionáři na soupisce.
"Oba týmy jsou podobné, i když Lev má podle jmen o něco lepší tým. V tabulce se budou pohybovat přibližně na hranici play off, postup bude pro oba úspěch," řekl LN český trenér slovenské reprezentace Vladimír Vůjtek.
Anketa
Který tým skončí v příštím ročníku KHL na lepším místě?
Oba kluby se hlásily do KHL s podobnou vizí. Chtěly stavět na domácích hráčích, kteří by byli de facto základem reprezentací, což by bylo atraktivní i pro fanoušky. Zatímco ve Lvu je dvanáct domácích hokejistů, Slovan má v kádru pouze šest hráčů jiné než slovenské národnosti, z čehož jsou dva Češi Michal Vondrka a Kamil Kreps.
Rozhodujícím faktorem při tvorbě sestavy byly hlavně finance. "Ještě jsme lákali Michala Sersena a Juraje Mikuše. Ti upřednostnili lepší nabídky. Složit tým z domácích hráčů ale byl náš cíl. Chceme v KHL zastupovat celý slovenský hokej," vysvětlil marketingový ředitel Slovanu Milan Vajda.
Lev mohl mít ztížené podmínky tím, že budoval kompletně nový tým. "Je to české mužstvo, které jsme postupně skládali z hráčů, kteří měli zájem a nebyli pod smlouvou. Věřím, že se dáme dohromady a půjde o konkurenceschopný tým," pravil trenér Josef Jandač.
Na KHL v Praze už za 170 Kč
Pražský klub navíc zlákal i pět zámořských hráčů, kteří mají přibližně dohromady 800 startů v NHL. Největšími posilami zpoza oceánu by měli být především nájezdový mág Erik Christensen a obránce Alexandre Picard.
Český novic v KHL bude muset o přízeň lidí bojovat. Jen v hokeji má v Praze velkou konkurenci v podobě Sparty a Slavie, i proto se management Lva rozhodl pro ceny vstupenek v rozmezí 170-280 Kč, po týdnu pak prodal téměř 150 permanentek. K tomu plánuje akce pro děti, školy či studenty. "Nechceme na vstupném vydělávat za každou cenu velké peníze, aby pak nikdo nepřišel," vysvětlil generální manažer Normund Sejejs.
To v Bratislavě se o prázdné ochozy bát nemusí. "Už máme prodáno čtyři tisíce permanentek, což je nejvyšší počet v historii. Během sezony očekáváme průměrnou návštěvnost domácích zápasů kolem devíti tisíc, a to je kapacita stadionu 10 100," pochvaluje si Vajda.
Už při prvních čtyřech přípravných zápasech měl Slovan průměrnou návštěvnost 7800 diváků.