23. října 2013 17:01 Lidovky.cz > Sport > Ostatní sporty

Unikl z hořícího auta. Měl jsem
štěstí, přiznal mladý český závodník

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Závodní auto Jakuba Knolla po požáru. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Závodní auto Jakuba Knolla po požáru. | foto: Gravity-Charouz Racing
BARCELONA/PRAHA Nejhorší zážitek kariéry. Dvaadvacetiletý český automobilový závodník Jakub Knoll ze šampionátu Eurocup Megane Tropy, jenž se jezdí v rámci Světové série Renaultu, se v sobotu dostal do situace, v níž vteřiny rozhodovaly o jeho životě. Jeho vůz během kvalifikace jen pět minut po startu začal na trati v Barceloně hořet. Nadějný český jezdec se štěstím vyvázl bez zranění.

"Jel jsem a najednou ucítil kouř. Podíval jsem se do zrcátka a uviděl dým a plameny. V tu chvíli jsem si nemyslel, že to je tak dramatické. Zastavil jsem, cítil jsem silný žár do zad a okamžitě jsem vystoupil. Celé auto bylo ale během chvíle v plamenech," popsal serveru Lidovky.cz Knoll.

Vůz Jakuba Knolla

Prototyp Renault Mégane

Motor: V6, 3 498 ccm, 400 HP (při 7300 otáček/min.)
Převodovka: Šestistupňová sekvenční s řazením na volantu
Převod energie: Pohon na zadní kola
Váha: 998 kg
Brzdy: Ocelové AP Racing
Pneumatiky: Závodní pneumatiky Michelin 18"
Zdroj: Renault Sport

"Měl jsem štěstí v tom smyslu, že jsem neměl problém s rychlým vystoupením. Kdyby šlo třeba o nehodu a já se nemohl dostat z auta, stoprocentně bych uhořel. Šlo zkrátka o to, abych neměl smůlu, nebo abych nezazmatkoval při opouštění vozidla. Nebezpečnější bylo však ještě to, abych se nenadýchal zplodin a neomdlel. Pak už by mě nikdo nezachránil," dodal závodník, jenž se v kariéře potkal například s jezdcem Danielem Ricciardem, který bude v příští sezoně F1 jezdit za Red Bull po boku Sebastiana Vettela.

Zbyla jen přední světla

Na příčinu požáru pět minut po startu se však už nejspíš nepřijde. "Pravděpodobně za to může unik oleje, ale přesné podrobnosti nevíme. Celé auto shořelo, takže se už nic nevyšetří," řekl Knoll, z jehož prototypu Méganu zbyla jen přední světla.

Závod v Barceloně byl v sezoně Eurocup Mégane Trophy posledním a na startu se objevil i legendární francouzský jezdec Jacques Laffite, který v roce 1981 až do poslední chvíle bojoval o titul ve formuli 1. Knoll se v konečném součtu umístil na 16. příčce v celém seriálu, do něhož zasáhlo celkem pětadvacet jezdců. Další ročník Eurocupu se pojede v roce 2016 ovšem už s jinými automobily. Tyto závody jsou především pro mladé jezdce, kteří chtějí v budoucnu uspět na poli vozů Grand Turismo.

  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Baví vás vaření?
Baví vás vaření?

Inspirujte se recepty na eMimino.cz