Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Unikl z hořícího auta. Měl jsem štěstí, přiznal mladý český závodník

Sport

  17:01
BARCELONA/PRAHA - Nejhorší zážitek kariéry. Dvaadvacetiletý český automobilový závodník Jakub Knoll ze šampionátu Eurocup Megane Tropy, jenž se jezdí v rámci Světové série Renaultu, se v sobotu dostal do situace, v níž vteřiny rozhodovaly o jeho životě. Jeho vůz během kvalifikace jen pět minut po startu začal na trati v Barceloně hořet. Nadějný český jezdec se štěstím vyvázl bez zranění.

Závodní auto Jakuba Knolla po požáru. foto: Gravity-Charouz Racing

"Jel jsem a najednou ucítil kouř. Podíval jsem se do zrcátka a uviděl dým a plameny. V tu chvíli jsem si nemyslel, že to je tak dramatické. Zastavil jsem, cítil jsem silný žár do zad a okamžitě jsem vystoupil. Celé auto bylo ale během chvíle v plamenech," popsal serveru Lidovky.cz Knoll.

Vůz Jakuba Knolla

Prototyp Renaultu Mégane Jakuba Knolla.

Prototyp Renault Mégane

Motor: V6, 3 498 ccm, 400 HP (při 7300 otáček/min.)
Převodovka: Šestistupňová sekvenční s řazením na volantu
Převod energie: Pohon na zadní kola
Váha: 998 kg
Brzdy: Ocelové AP Racing
Pneumatiky: Závodní pneumatiky Michelin 18"
Zdroj: Renault Sport

"Měl jsem štěstí v tom smyslu, že jsem neměl problém s rychlým vystoupením. Kdyby šlo třeba o nehodu a já se nemohl dostat z auta, stoprocentně bych uhořel. Šlo zkrátka o to, abych neměl smůlu, nebo abych nezazmatkoval při opouštění vozidla. Nebezpečnější bylo však ještě to, abych se nenadýchal zplodin a neomdlel. Pak už by mě nikdo nezachránil," dodal závodník, jenž se v kariéře potkal například s jezdcem Danielem Ricciardem, který bude v příští sezoně F1 jezdit za Red Bull po boku Sebastiana Vettela.

Zbyla jen přední světla

Na příčinu požáru pět minut po startu se však už nejspíš nepřijde. "Pravděpodobně za to může unik oleje, ale přesné podrobnosti nevíme. Celé auto shořelo, takže se už nic nevyšetří," řekl Knoll, z jehož prototypu Méganu zbyla jen přední světla.

Závod v Barceloně byl v sezoně Eurocup Mégane Trophy posledním a na startu se objevil i legendární francouzský jezdec Jacques Laffite, který v roce 1981 až do poslední chvíle bojoval o titul ve formuli 1. Knoll se v konečném součtu umístil na 16. příčce v celém seriálu, do něhož zasáhlo celkem pětadvacet jezdců. Další ročník Eurocupu se pojede v roce 2016 ovšem už s jinými automobily. Tyto závody jsou především pro mladé jezdce, kteří chtějí v budoucnu uspět na poli vozů Grand Turismo.