15. března 2010 Lidovky.cz > Sport > Ostatní sporty

Schumacher při návratu do formule 1 zůstal ve stínu

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
První zatáčka VC Bahrajnu.  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy První zatáčka VC Bahrajnu. | foto: Reuters
ABU ZABÍ Při návratu legendárního jezdce do formule 1 se v Bahrajnu nejvíc dařilo jeho bývalé stáji Ferrari

Nikdy nevyhrál žádný závod, na stupních vítězů stál jen jednou. Přesto se Němec Nico Rosberg nesmazatelně vryl do historie formule 1.

Jak si vedli

Z šampionů dojel nejlépe Alonso

MICHAEL SCHUMACHER
7× mistr světa F1, Mercedes postavení na startu / v cíli: 7./6.

Nejvýrazněji na sebe upozornil hned po startu, když se posunul před Webbera. Dostat se před stájového kolegu Rosberga se mu ale ve zbývajících kolech nepovedlo.

FERNANDO ALONSO
2× mistr světa F1, Ferrari postavení na startu / v cíli: 3./1.

Také jemu se povedl úvod, v němž předjel Massu. Ve 30. kole využil Vettelových problémů s motorem, šel do čela a o premiérové vítězství v sezoně se nenechal připravit.

LEWIS HAMILTON
1× mistr světa, McLaren postavení na startu / v cíli: 4./3.

Nejdřív se vypořádal s Rosbergem, který ho dlouho brzdil, 11 kol před cílem předjel i Vettela a v nejlepší trojici se udržel.

JENSON BUTTON
1× mistr světa, McLaren postavení na startu / v cíli: 8./7.

Loni začal sezonu prvenstvím v Austrálii, tentokrát se musel obhájce titulu spokojit s horším výsledkem. Na čtvrtého Vettela ztratil sice jen šest vteřin, za třetím Hamiltonem ale zaostal o 22 sekund.

V Bahrajnu totiž tak trochu pokazil návrat Michaela Schumachera do kokpitu po čtyřech letech. Sedminásobný mistr světa si sice na šesté pozici dojel pro osm bodů, ale v přímém porovnání se svým týmovým kolegou prohrál na plné čáře. Rosberg byl lepší ve všech třech trénincích, kvalifikaci i samotném závodě, dokroužil na pátém místě. A to i přesto, že v boxech strávil o sekundu více než Schumacher.

"Mám pocit, že jsem ještě z auta nedostal všechno, co v něm je. Jak jste viděli, Nico je o trochu rychlejší než já," přemítal Schumacher po sedmém místě v sobotní kvalifikaci. "Vzhledem k tomu, jak dlouho jsem byl z formule 1 pryč, jsem se sedmým místem spokojený. Shodou okolností je to ta samá pozice, ze které jsem startoval ve Spa v roce 1991, když jsem začínal," zavzpomínal Schumacher.

Nová pravidla, včetně nejvýraznější změny v podobě zákazu tankování paliva, měla přinést zatraktivnění závodů. Diváci se těšili, že uvidí více předjížděcích manévrů, jenže Bahrajn přinesl jen 105 minut nudy. "Po startu jde jen o to, abyste jeli své tempo a nedělali chyby. Předjíždět se prakticky nedá, pokud někdo neudělá chybu," líčil Schumacher pro BBC. "S takovými strategiemi budou závody bohužel vypadat takhle."

Všechny týmy zvolily taktiku jedné zastávky, a tak se fanoušci dočkali většinou jen nudného kroužení. Jediné boje se odehrávaly na chvostu startovního pole. Schumacher přiznal, že měl s touto strategií problémy. Musel šetřit pneumatiky, na což v dřívějších dobách nebyl tolik zvyklý. "Musím se vyrovnat s novými pravidly o pneumatikách, měl jsem s nimi trochu potíže. Ale po tříleté absenci je to asi normální," dumal.

Vítězové přišli o dva motory
Největší radost včera panovala v garážích Ferrari. Rudé monoposty si dojely pro double poprvé po téměř dvou letech.

Skvěle tak vyšla premiéra v Schumacherově bývalé stáji vítězovi Fernandu Alonsovi, ale i obnovená premiéra Felipemu Massovi, který závodil prvně od těžkého zranění při loňské červencové Velké ceně Maďarska. "Jen děkuji bohu za to, že jsem v pořádku. Nebyl to jednoduchý závod, o to je náš výsledek cennější," oddechl si Massa.

Jedinou vadou na kráse triumfu týmu z Maranella je fakt, že kvůli abnormálním parametrům vyměnilo Ferrari oběma jezdcům před závodem motor. To podle nových pravidel znamená, že ve zbývajících osmnácti závodech už má k dispozici každý z jezdců jen sedm pohonných jednotek.

Kopec smůly si vybral Sebastien Vettel z Red Bullu. Vítěz kvalifikace dominoval od začátku i závodu, ale v jeho druhé polovině ho zradila technika. Přes mladého Němce se tak přehnala obě Ferrari a poté i McLaren Lewise Hamiltona. "Nevím, v čem byl problém, asi se porouchalo něco na mechanice. Naštěstí jsem mohl pokračovat, ale myslím, že jsem opravdu měl na vítězství," kroutil hlavou loňský vicemistr světa.

  • 1Diskuse


Vojtěch Gibiš

Autor

Vojtěch Gibišvojtech.gibis@lidovky.czČlánky


REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.