Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Reklamy na dresech jako výhodný byznys, nejvíce vydělává klubům v Anglii

Sport

  21:11
LONDÝN - Nejvíc peněz reklamou na dresu už nevydělávají fotbalisté v německé bundeslize, ale v nejvyšší anglické soutěži. Dvacítka klubů Premier League tímto způsobem podle studie konzultační firmy Sport+Markt získá v této sezoně celkem 128 milionů eur (3,1 miliardy korun), což je o 44,5 milionu eur více než loni.

Chelsea - Wolverhampton (Florent Malouda) foto: Reuters

Německé prvoligové celky si oproti předchozímu ročníku polepšily "jen" o 9,9 milionu eur na 118,5 milionu. Největším dílem k této částce přispěje z 18 klubů obhájce titulu a finalista Ligy mistrů Bayern Mnichov, kterému Deutsche Telekom za reklamu na dresech vyplatí 22 milionů eur.

Bundesliga spadla z prvního místa žebříčku především díky lukrativním smlouvám Manchesteru United s americkou pojišťovací společností Aon a Liverpoolu s bankou Standard Chartered. Tyto kontrakty ročně klubům vynesou 23,6 milionu eur.

"Je jasně vidět, že pokud se nějaká nová firma rozhodne investovat větší sumu peněz do reklamy ve sportu, tak Premier League je nejžádanější destinací," uvedl Gareth Moore z britské pobočky Sport+Markt. Podle něj si hned patnáct z dvaceti klubů anglické ligy oproti loňsku v příjmech z reklamy na dresu polepšilo. Za Anglií a Německem je velký odstup.

Třetí místo patří italské lize, kde kluby vydělají 65,9 milionu. Serie A je jedinou z velkých evropských soutěží, kde firma Sport+Markt zaznamenala v tomto směru pokles. Loni italské kluby získaly díky logům na dresech 74 milionů eur. Za propad může i to, že Lazio Řím a Fiorentina titulární sponzory nemají. Na dalších místech jsou francouzská (58,8 milionu eur), španělská (57,5) a nizozemská liga (42).

Autor: