Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Ředitelka Masarykova okruhu: Panu Kalouskovi benzin smrdí

Sport

  13:28
BRNO/PRAHA - V poslední době jí přibývají chmury na čele. Ivana Ulmanová, výkonná ředitelka a předsedkyně představenstva Masarykova okruhu, se potýká se ztrátovostí závodů MS silničních motocyklů. "A i letos proděláme," smutní.

Ivana Ulmanová (Ředitelka brněnského Masarykova okruhu) foto: Tomáš Hájek, Lidové noviny

O kolik?
Finální čísla budu mít až za měsíc, stále nám přicházejí faktury od dodavatelů. Můj odhad je mezi 10–30 miliony korun.

Jak to bylo v minulosti?
V rámci GP jsme bývali v plusu, ale letos je třikrát vyšší zalistovací poplatek (zápis do kalendáře Mezinárodní motocyklové federace FIM, pozn. red.). Takže budeme muset zrušit některé závody. A budeme také žádat ty, kteří mají na starosti blaho města, kraje a České republiky, aby nás podpořili. Všechny velké akce, které se u nás konají, jsou totiž podporovány státními dotacemi. Jen my ne.

DÁLE ČTĚTE

Takže podle vás děláte Česku reklamu zadarmo. Do Brna se sjíždí každoročně desítky tisíc utrácejících turistů...
Připadám si jako ve snu. Na neděli jsme zvali celou vládu. Nikdo nepřijel, totální nezájem. Asi jim stačí, když chrastí kasička.

Jak to myslíte?
Spočítali jsme, že každý rok přineseme do státní pokladny zhruba sto milionů korun. To jsou příjmy z daní z brněnských restaurací, hotelů atd. Stát nám nedá vůbec nic, naopak je unás finanční úřad jako doma. (usmívá se) Celkově jsme státu přinesli už více než osm set milionů.

S jakým příspěvkem od státu byste byli spokojeni?
Stačila by nám část zalistovacího poplatku. Ten letos byl 65, příští rok bude asi 70 milionů korun. Takže minimálně s 25 miliony bych byla spokojena.

Proč se nesnažíte vyrovnat váš ztrátový podnik sháněním sponzorů?
To bohužel nejde. Nejsme pořadatelem závodu, jsme jen prostředníkem. Proto nemůžeme postavit reklamu, kam chceme, či si diktovat nějaké podmínky. V tomhle jsme promotéry seriálu MS velmi okleštěni.

Z čeho tedy "žijete"?
Z toho, co vybereme během závodů na vstupném a parkovném. Ale hlavně z denního pronájmu dráhy. Jezdí k nám testovat Švýcaři, Němci, Italové. Kdybychom ale měli přijít o Grand Prix, tak můžeme okruh zavřít. To bohužel ale naši politici nechápou. Když se mě zahraniční novináři ptají, proč na závodech není více politiků, nevím, co jim mám odpovědět. Ve Španělsku chodí na závody král, v Anglii ministři. V Brně byli představitelé švýcarské vlády...

Budete se dál snažit podporu získat, nebo jste to vzdala?
Nikdy se nevzdám, ale jsem už trochu skeptická. Kdysi jsem se bavila se současným ministrem financí panem Kalouskem a ten řekl, že mu benzin smrdí a že nemíní jakýmkoliv způsobem Masarykův okruh podporovat. Ale nemůžu se na něj zlobit. Nikdy tu nebyl a z vlastní zkušenosti vím, že mu žádný úředník nevyhledá, čím přispíváme do státní kasy a jak propagujeme Českou republiku.