Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Prokop si chválí sezonu v MS rallye: Spolehlivost, to je naše cesta

Sport

  12:06
PRAHA - Martin Prokop celkově devátým místem zopakoval v rallyeovém mistrovství světa výsledek z loňského roku, přesto je spokojený se sezonou, která skončila v neděli. Pilot vozu Ford Fiesta RS WRC totiž získal více bodů, navíc konkurence byla letos větší. Do šampionátu totiž nově vstoupil tovární tým Volkswagenu.

Český rallyeový závodník Martin Prokop foto: ČTK

"Stejně jako po loňské sezoně jsme spokojeni. Udrželi jsme nějaký progres, bylo tam zlepšení ze závodu na závod a jsme o velký kus dále," řekl Prokop. K úplné spokojenosti mu chybí jen body z Finské a Francouzské rallye, které po technických problémech nedokončil. "V obou případech jsme do auta dali nový díl, abychom předešli odstoupení, a on nás pak zradil. Nebýt toho, byli bychom o jeden dva stupínky výše a to by byl velký úspěch. To ale patří k motorsportu," uvedl už smířeně jednatřicetiletý závodník.

Prokop má za sebou druhý rok s vozem nejvyšší kategorie WRC a stále se prý má co učit. "Oproti loňské sezoně máme hodně zkušeností. Ale pořád se nám stává, že občas nevíme, co udělat s nastavením a já to horko těžko lámu z ostatních jezdců. Občas mi něco řeknou, občas ne. Když se někdy změní podmínky (počasí), tak na to reagujeme pomaleji. Třeba nám trvá den, než to doladíme," přiznal Prokop. Pilot Jipocar czech national týmu i letos dokázal zopakovat loňské čtvrté místo, což je historické české maximum v rallyeovém MS. Těsně pod stupni vítězů zůstal v Německu.

"Byli jsme nejblíže bedně. Byl to výsledek, který se slavil," řekl. Osobně ale za sportovně nejhodnotnější výsledek považuje sedmé místo ze Španělska. "Rychlost, jakou jsme tam předvedli na asfaltu i na šotolině, a i v noci, byla konstantní. Tam jsme byli i rychlostí těsně za továrními piloty. Kdybychom na takové rychlosti začínali, dala by se ztráta na nejlepší ještě stlačit," podotkl Prokop. Hlavním znakem sezony jediného českého pravidelného účastníka MS byla spolehlivost. Prokop bodoval v deseti ze dvanácti rallye, v nichž se představil.

Jihlavský závodník startuje v MS od roku 2005

"Je to úspěch a cesta, kterou jsme zvolili. Nemůžu říct, že bychom jeli bez rizika. Šli jsme přes střechu a auto jsme mnohokrát poškodili, ale dopadlo to vždy dobře," uvedl. S ohledem na fakt, že jede v soukromém týmu a musí hledět na náklady, si ale dobře uvědomuje, že velká havárie pro něj znamená i vysoké náklady. "A to se pak hůře zrychluje. Ale jde to," řekl. Prokop na rozdíl od loňska letos bojoval i o body do hodnocení týmů a Jipocar celkově obsadil páté místo.

Český rallyeový závodník Martin Prokop

"Bylo to hlavně spolehlivostí. Porazit druhý tovární tým Volkswagenu a Citroënu, to je hodně důležité pro nás jako tým. Dokazuje to, že jsme to celý rok dělali dobře," podotkl. Na rozdíl od formule 1 ale za výsledky od promotéra nedostane žádné finance. "Ze srandy se o tom bavíme a říkáme, že kdybychom byli ve formuli 1, tak za tyhle body bychom si koupili tohle a tohle. Bylo by to krásné. Motorky a formule to dokážou, rallye ne. Bohužel to v našem sportu není," pokrčil rameny.

Jihlavský závodník startuje v MS od roku 2005, příští rok jej tak čeká jubilejní desátá sezona mezi světovou elitou. "Už to není moc juniorské závodění. Občas se ohlídnu a říkám si, tuhle erzetu jsem jel v roce 2006. Strašná doba," pousmál se Prokop, který v šampionátu začínal v takzvané juniorské kategorii. "Účastnit (v MS) se můžeš pořád, ale jsem rád, že to má progres. Dokud to tak bude, tak to budeme dělat," dodal Prokop, kterého příští rok čeká i jubilejní stý start v mistrovství světa.

Autoři: ,

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...