25. ledna 2013 5:00 Lidovky.cz > Sport > Hokej

Pro fanoušky je NHL vášní.
Hořkost z výluky je pryč

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Hráči New York Rangers děkuji fanouškům. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Hráči New York Rangers děkuji fanouškům. | foto: ČTK
NEW YORK/PRAHA Fanoušci byli 119 dnů bez nejlepšího světového hokeje. Jejich hlad po NHL ale zastínil zlobu, kterou výluka vyvolala.

Zápasy bývají tradičně vyprodány. To neplatilo jen dvakrát ve Phoenixu, který působí ve vyprahlé Arizoně. A restart zámořské soutěže trhá i televizní rekordy. Americká relace NBC oznámila, že úvodní večer zkrácené sezony zaznamenal největší zájem za posledních 11 let. Čísla vzrostla až o 67 procent oproti minulé sezoně. Výjimkami jsou zápasy pod širým nebem a play off.

"Vážíme si a jsme potěšeni tím, jak se fanoušci reagují. Návštěvnost a sledovanost u obrazovek dokazuje vášeň, jakou fanoušci mají k NHL," citoval deník USA Today Garyho Bettmana - jednoho z nejnenáviděnějších účastníků výluky - šéfa ligy.

Video NHL.com ke startu zkrácené sezony.

Zdálo se, že čtyřměsíční bitva, jež se místo na ledě odehrála u jednacího stolu kvůli nové kolektivní smlouvě, odradí nezanedbatelnou část fanoušků. Průběh prvního hracího týdne ale ukázal, že NHL jich i tak má dost.

Bettman však po skončení výluky požádal příznivce NHL o odpuštění. "Nejdůležitější pro fanoušky, kteří milují NHL, je má omluva. Vím, že dlouhé a obtížné jednání u některých způsobilo frustraci a zklamaní," uvedl v prohlášení ligový šéf.

V Torontu zmrazili dresy

S omluvou ale přišli i hráči. Například Columbus měl na rozcvičení před prvním domácím zápas speciální dresy: s číslem 1 a jmenovkou "Děkujeme fanouškům". Dále klub návštěvníkům stadionu nabídl ke dvěma vstupenkám jednu zdarma či rozdával trička. K podobným krokům se ale uchýlily i jiné týmy. V Montrealu, Torontu, Ottawě a Edmontonu se například rozdávala piva. Jágrův Dallas zase nabídl lístky dětem a druhý nejméně navštěvovaný tým minulého ročníku úvodní letošní zápas rovněž vyprodal.

Kreativní kampaň zase spustili v Torontu. Den před startem soutěže se po městě objevily ledové kvádru, v nichž byly zmrazeny dresy Maple Leafs. Na podstavci pak byl vybroušen slogan: Vášeň, která nás spojuje. Kdo si počkal, až objekt roztaje, dres si mohl vzít.

Zřejmě ti nejhladovější fanoušci byli ale v Minnesotě. Ve městě, které hokejem nikdy příliš nežilo, se vedení tamnímu klubu v létě povedl dokonalý tah. Ulovil dva nejžádanější hráče na trhu: Zacha Pariseho a Ryana Sutera. Během tří dnů po jejich podpisu pak prodal asi 1500 permanentek.

Všichni hokejoví příznivci si jistě přejí, aby sezona pro jejich tým trvala co nejdéle. Stanley Cup však může získat jenom jeden.

  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz