Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Přestup léta: Čecha ulovila Puma a hodně si od něj slibuje

Sport

  9:00
LONDÝN - Petr Čech je novou tváří Pumy, která si od slavného fotbalového brankáře londýnského Arsenalu hodně slibuje.

Petr Čech se představuje coby tvář Pumy foto: Puma

Jak se oblékají české sportovní hvězdy?

Hokejista Jaromír Jágr naposledy propagoval kolekci značky Reebok. Tato firma vyrobila i nové dresy jeho klubu Florida Panthers. Tenistka Petra Kvitová má smlouvu s firmou Nike, společenské šaty jí dodává Steilmann. Novou českou jedničku Karolínu Plíškovou od začátku roku obléká Fila. Oděvního sponzora v tu dobu změnil i Tomáš Berdych, který se od H&M přesunul k Adidasu. Zlatý judista z Ria Lukáš Krpálek spolupracuje s Nike, která však nevyrábí kimona. Biatlonistka Gabriela Koukalová (dříve Soukalová) má mezi partnery českou firmu Alpine Pro.

Až dnes nový reprezentační trenér Karel Jarolím oznámí nominaci na první zápas kvalifikace o mistrovství světa proti Severnímu Irsku, zcela jistě v ní nebude brankář Petr Čech. Muž, který k národnímu týmu od února 2002 neodmyslitelně patřil, po letním Euru ukončil svou reprezentační éru. „Za ty roky jsem byl zvyklý, že září začíná reprezentačním srazem. Bude mi to chybět,“ přiznal Čech.

Ve 34 letech se chce soustředit na Arsenal, kde načal druhou sezonu. A nově taky na spolupráci se sportovní značkou Puma: ta se v prodejně v Londýně pochlubila novou posilou. Mezi hosty byly i LN.

Čech byl v předešlých deseti letech pevně spojený s konkurenčním Adidasem. I proto se dá bez nadsázky říct, že je tohle největší letní přestup českého fotbalisty. Sparťanská dvojice Krejčí–Schick sice odešla do italské ligy v součtu za 200 milionů korun, ale tenhle transfer brankářské ikony má globální přesah.

„Chvíli po úvodním zápase této sezony, ve kterém Petr chytal v rukavicích Puma, mi přišlo třicet zpráv, kde se dají koupit,“ říká Thomas Schwarz, v Pumě šéf oddělení doplňků týmových sportů. „Říkal jsem: Vydržte, až to bude oficiální. Čech, to je pro nás velké jméno. Hodně si od něj slibujeme. Teď se o nás bude i díky němu mluvit.“

Vzorná reklama

Už úvodní představení naznačilo, že by se sázka na Čecha mohla vyplatit. Turisté i Londýňané při nákupech žasli, že jen pár metrů od nich sedí rekordman v počtu vychytaných nul v anglické Premier League. Na ostýchavé zvědavce Čech sám pokynul, aby se s ním šli vyfotit – od prvního momentu vzorná reklama.

„Jsem rád, že ve mně Puma vidí potenciál a kvalitu práce, se kterou chce být ztotožněna,“ řekl Čech. „Kdyby o mě nikdo zájem neměl, bylo by to na pováženou.“

Tahle varianta se ani zdaleka neblíží. Čech je podle magazínu Forbes s 260 miliony korun ročně nejlépe vydělávajícím českým sportovcem. Jako jeden z prvních pochopil, že ke špičkovému fotbalistovi patří i marketing. V tom byl průkopníkem, ze jména Petr Čech vytvořil lákavou značku.

Petr Čech z Arsenalu v zápase proti Sunderlandu
Fotbalový brankář Petr Čech oznámil 8. července na tiskové konferenci v Praze,...

„Tenhle přestup se dá brát i jako vzkaz: Ještě jsem tady. Věříme, že nám pomůže, abychom pro Petra uzavřeli ještě jednu velkou globální smlouvu,“ říká David Trávníček, předseda představenstva agentury Sport Invest Marketing, která o Čecha pečuje. „I pro Petra je tohle příležitost, jak o sobě dát ještě víc vědět, protože Puma se prosazuje více a více.“

Velký progres a slabší palec

Ano, Puma je v poslední době hodně dravá – tak jako šelma, již má ve znaku. Už 20 let patří k českému národnímu týmu, sponzoruje Viktorii Plzeň, ze světových hvězd sprintera Bolta, nejlepšího kanonýra Eura Griezmanna, střelce Manchesteru City Agüera, bývalého útočníka Henryho, italského gólmana Buffona či českého reprezentačního kapitána Rosického.

Ale hlavně významně podporuje Arsenal, což je pro ni klíčové spojení. Už před rokem, kdy Čech přicházel z Chelsea, sondovala značka, jestli je možné s ním podepsat kontrakt. Teď si gólmana pojistila na čtyři roky.

ANALÝZA: Plzeň na Ligu mistrů opět nedosáhla. Co jsou příčiny jejího krachu?

„Je viditelné, že se v marketingových investicích zaměřujeme na velké, globální spolupráce. To je případ Arsenalu, ale také zpěvačky Rihanny nebo instagramové celebrity Kylie Jenner, která má přes 72 milionů followerů,“ říká Gabriela Löbel, marketingová manažerka Pumy pro východní Evropu.

Než Čech kývl, trénoval s novým vybavením, aby věděl, do čeho jde. „Nejde mi o to, kdo dá víc peněz, je důležité, aby mi ty produkty vyhovovaly. A to pro kopačky a rukavice platilo maximálně. Pumu jsem znal z reprezentace i Blšan, v kopačkách vždy patřila ke špičce, ale hlavně urukavic udělala obrovský progres,“ pravil.

Jak budou rukavice evoPOWER, které má Čech zviditelnit, vypadat v jeho verzi? „Chci, aby byly lehké, co nejtenčí. Nechal jsem si udělat slabší palec,“ povídá muž, který potřebuje 20 párů na sezonu. „Ale z toho půlku rozdám. Jsou gólmani, co za měsíc zničí i osmdesát párů. To už je velký rozdíl.“

Autor: