Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

"Přestřelka" pokračuje: BPA trvá na pokutě pro APK

Sport

  13:38
PRAHA - Marketingový partner hokejové extraligy, společnost BPA, trvá na třináctimilionové pokutě, kterou minulý týden udělila Asociaci profesionálních klubů ledního hokeje (APK LH). Představitelé extraligových klubů ji sice jako neopodstatněnou odmítli, ale se svými námitkami neuspěli.

Plzeň (Straka). foto: ČTK

"Dopis včetně faktury s pokutou jsme vrátili APK zpět," řekla dnes předsedkyně představenstva BPA Jana Obermajerová.

BPA se rozhodla udělit asociaci pokutu za to, že nedokázala zajistit dodržení práv marketingového partnera, které mu podstoupila. Plzeňský hokejový klub totiž propagoval loterijní společnost Bet-at-home, která není registrována v České republice; to odporuje zákonu, který vstoupil v platnost 1. ledna.

"APK nedokázala zajistit, aby tam reklama nebyla," vysvětlila Obermajerová. "Asociace nám nepředložila žádný argument. Myslíme si, že k porušení smlouvy mezi APK a BPA došlo," doplnila předsedkyně představenstva společnosti.

Asistent ředitele APK LH Antonín Vansa ČTK potvrdil, že BPA dnes pokutu vrátila zpět. "Opět vše předáme našim právním zástupcům," uvedl Vansa, který nechtěl další postup asociace předjímat.

Podobně jako BPA. Obermajerová ale potvrdila, že nejbližší splátku za práva na extraligu APK LH na konci února dostane v plné výši. "O dalších krocích těžko spekulovat. Pokuta nemusí být konečná, každým dalším porušením se může zvýšit," podotkla Obermajerová.

Milion za utkání

Zda Plzeň do dnešního zápasu 48. kola extraligy proti Třinci nastoupí bez loterijního sponzora na dresu, vedení klubu tají. "Jak se k tomu klub postaví, uvidíte v 17:30. Stále platí, že se budeme snažit maximálním způsobem vyjít představenstvu APK LH vstříc," uvedl ředitel klubu Václav Jáchim. Například z oficiálních internetových stránek Západočeši již reklamu na Bet-at-home odstranili.

Obě strany (BPA a APK LH) se v příštích dnech podle všeho budou vedle oprávněnosti pokuty přít o její výši. Podle smlouvy mezi totiž marketingový partner může asociaci udělit pokutu jeden milion korun za jednotlivé porušení smlouvy. A APK LH i Plzeň si myslí, že pokud chybovali, tak pouze jednou. Podle BPA bylo prohřešků třináct - tolik zápasů Indiáni odehráli s logem Bet-at-home na dresu po začátku účinnosti zákona.

"Mimo to, že odmítáme oprávněnost vystavení pokuty, bylo jedním z důvodů, proč jsme ji vrátili, i její vyčíslení. Podle našich právníků nemá oporu ve smlouvě," řekl Vansa. I Obermajerová si je vědoma, že výklad smlouvy může skončit u právníků. "Je to věc výkladu. Náš názor je ale jasný," dodala Obermajerová.

Plzeň není jediným klubem, který na přelomu roku možné problémy se změnou loterijního zákona řešil. Například pražská Sparta spolupracovala se společností Interwetten. K 31. prosinci ale smlouvu ukončila.

"Právníci nám doporučili, abychom reklamy odstranili," řekl marketingový ředitel klubu Tomáš Klimíček. Sparta se navíc souběžně dohodla na spolupráci s Tipsportem, který se stal partnerem arény. "Stal se našim významným partnerem, i proto jsme omezovali prezentaci jeho konkurentů," uvedl Klimíček.

Autoři: ,