S cyklistkou, která měla ukrytý motor v kole, se chce soudit jeho výrobce |
Podle něj se v současnosti využívá dvojí způsob podvádění.
„Motor skrytý v sedadlové trubce je stará věc, už překonaná. Hranice se posunuly, je to daleko dražší a technologicky pokročilejší,“ uvedl Ghisalberti.
„Existují dva typy motorů, první využívá motor otáčený klikou, druhý je elektromagnetický,“ přiznal cyklistický expert.
V tomto novém způsobu podvádění se podle něj točí velké peníze. „Zaplatíte 200 tisíc eur a počkáte si šest měsíců, než se na vás dostane v pořadníku,“ přiznal Ghisalberti.
Podle něj při závodech na italském území jezdí na takových strojích i amatéři a bývalí profesionálové.
Skandál na MS v cyklokrosu. Mladé Belgičance našli v kole motorek |
„Prodal jsem v posledních letech přes 1 200 takových kol,“ uvádí Ghisalbertiho zdroj.
„Rám z karbonových vláken se otevře, aby se do něj uložil motor. Pak se uzavře, natře a je hotovo,“ překvapuje člověk znalý celé věci.
Podle Ghisalbertiho se díky elektrickým vodičům zvýší výkon až o 60 W, takže se i z velmi průměrného jezdce může stát profesionální závodník.
„Nejhorší na tom všem je, že ani sami závodníci kolikrát nevědí, že s kolem je něco v nepořádku. „Prostě si myslí, že měli skvělý den,“ směje se Ghisalberti.