"Ne, žádný velký comeback nebude," namítl však muž, co v letech 2002-2005 pomáhal Armstrongovi k vítězství na Tour de France. "Já už na kole jezdit nebudu."
Přestože i dnes pravidelně vyráží v sedle ven, třikrát týdně absolvuje vyjížďku, aby si udělal chuť pivo ("Jen malé!"), stane teď na druhé straně hranice. V příští sezoně se 43letý exprofesionál k závodům vrátí coby sportovní ředitel týmu Etixx-IHNED, který patří českému boháči Bakalovi a který funguje jako líheň talentů pro profesionální formaci Omega. Za ni jezdí esa Cavendish, Boonen nebo Zdeněk Štybar.
"Jestli jsem váhal? Ani minutu, vlastně ani vteřinu!" ujistil Padrnos. "Kolo můj život poznamenalo natolik, že bez něj nemůžu být."
Test spolupráce proběhl už letos, kdy bývalý vítěz Závodu míru vyrazil v roli direktora na závod Okolo Slovenska, který nakonec "jeho" kůň Petr Vakoč vyhrál. Za rok už bude za volantem týmových vozů fungovat na plný úvazek.
"Myslím, že za ty roky zkušenosti mám a proč je teď nepředat někam dál, někomu mladšímu, kdo je může ještě zhodnotit," objasnil Padrnos svoji motivaci. "Cyklistika není jen o wattech a o absolutním výkonu, zvlášť ta velká, kde fungují i jiné veličiny. Do mé práce patří i uklidnění situace, nebo naopak motivování, taktika."
Padrnos není prvním a nejspíš ani posledním, kdo vyměnil řídítka za volant. Stejný přestup zaznamenal Polák Wadecki, George Hincapie v Americe, nejbližším příkladem je René Andrle, další bývalý kolega z pelotonu a dnes hlavní sportovní ředitel Etixxu.
"Spousta lidí, kteří pro cyklistiku něco udělali, u ní teď zůstávají," říkal Padrnos. "Ale jak moc a do jaké míry to budu dělat já, to ještě nejsem schopen říct. Teprve teď se řeší závodní kalendář na příští rok a nevím, kolik závodů a kde pojedu."