Za vším stál přitom jednoduchý, ale naivní nápad pořadatelů. Proč neukázat lidem, že na nich také záleží? Pak nechali samotné fanoušky, aby přes Facebook či internetové stránky posílali své fotografie, které zamění tváře domácích hokejistů. Turnaj tak propagovali norský extremista a masový vrah i finský zabiják, který byl v roce 1988 usvědčen z trojnásobné vraždy.
Není divu, že se hloupý žert jedinců zvrhnul ve skandál, když byl výsledkem obří billboard, který lákal diváky do Hartwall areny v Helsinkách. Čeho si nevšimli organizátoři, rychle vyvolalo úsměvné i pohoršené reakce u davů před hokejovou halou. Breivikova tvář proto byla povolanými pracovníky nejprve přelepena obrázkem psa a později odstraněna úplně, nedlouho poté zmizel i Fouganthine.
Marketingová manažerka areny Jaana Merikalliová se později za nedorozumění omluvila. "Šlo o pochybení lidského faktoru. Fotografie přitom několikrát prošly rukama pracovníků pověřené agentury," vysvětlila.
Celou situací byl úplně zaskočen marketingový ředitel hokejové federace IIHF Tarja Runsten. "To se opravdu stalo? To se mi neche věřit. Reklamy na stadionech jsou pečlivě kontrolovány. Zvlášť, pokud jde o fotografie. Zřejmě šlo ojedinělé selhání," řekl. V současnosti se stále neví, co bude s plakátem se dvěma vyřezanými místy.