Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Od Řepky nelze čekat zázraky

Sport

  8:00
PRAHA - Ještě ani jednou v Českých Budějovicích nekopl do míče a už Tomáš Řepka stihl odvést solidní práci. Přestup jednoho z nejsledovanějších fotbalistů v české lize přitáhl k často opomíjenému klubu značnou pozornost, o jakou by Dynamo jinak usilovalo marně.

Fotbalista Tomáš Řepka podepsal na rok a půl smlouvu v Českých Budějovicích. Vpravo je majitel klubu Karel Poborský. foto: ČTK

"Bezpochyby se nám jeho příchod vyplatí," předpokládá PR manažer klubu Radim Šupka.

Co zaznělo při podpisu smlouvy s Řepkou

„Už jsem se tam skoro viděl, ale najednou to ze dne na den skončilo. Byl jsem zklamaný a myslel jsem, že s fotbalem seknu, budu chodit hrát fotbal jen za Kotěhůlky a mít klid.“
Tomáš Řepka o svých pochybnostech po neúspěšném vyjednávání s Plzní

„V dojíždění nevidím problém, ale budu se také snažit trávit co nejvíc času v Budějovicích.“
Trvalé stěhování z Prahy nemá Tomáš Řepka v plánu

„Co jsme si řekli, to platilo. O všem jsme se dohodli během jednoho dne – i o penězích. Jsem Budějovicím moc vděčný za to, že mi daly šanci, abych pokračoval v lize. Budu usilovat o to, abych to klubu vrátil a mužstvo se posunulo v tabulce nahoru.“
Tomáš Řepka o vyjednávání podmínek nového angažmá

„Chci některým lidem ve Spartě dokázat, že se spletli, když mě odepsali. Navíc jsem si opakoval, že jsem zdravý, nikdy jsem neměl vážnější zranění, tak proč končit?“
Tomáš Řepka zmínil některé z motivů, které ho přiměly v kariéře pokračovat

„Doufám, že si ten zápas užijeme my i oni. Snad už budeme zachránění a Sparta možná bude slavit titul.“
Tomáš Řepka o zápase na Spartě, kam s Českými Budějovicemi zavítá v posledním kole ligového ročníku

„Máme spolu džentlmenskou dohodu, že si každých šest měsíců sedneme a domluvíme se, jak dál. Přeju Tomovi, aby tu prožil úspěšnou kariéru a aby si ji tady co možná nejvíc prodloužil.“
Šéf budějovického klubu a bývalý Řepkův spoluhráč z reprezentace Karel Poborský o tom, jak bude angažmá nové opory probíhat

„Tome, my tě milujeme.“
Členové budějovického fanklubu Sparty vítali Tomáše Řepku přímo na stadionu

Od využití reklamního potenciálu bývalého kapitána Sparty nelze čekat zázraky. Už jen proto, že Řepka k sobě sice dokáže přitáhnout pozornost, ale ne vždy v příznivém světle.

Konkrétní nápady na aktivity související s Řepkou se teprve začnou v hlavách budějovických šéfů rozvíjet. "Přínos může mít hlavně na lokální úrovni," domnívá se Milan Kalouš z agentury Initiative Media Prague, která se zaobírá i sportovním marketingem.

V sortimentu klubového obchodu se už objevily dresy s Řepkovým jménem, internetová aukce jednoho podepsaného exempláře vynesla do včerejšího večera zatím přes sedm tisíc korun.

Jenže Řepkovo působení si vyžádá mnohem vyšší náklady. "Naše jednání byla velmi korektní, rychle jsme se ve svých požadavcích potkali. Tomáš Řepka nejde do Dynama kvůli penězům," ubezpečuje Šupka. Podle spekulací bude činit měsíční plat zkušeného obránce 200 tisíc korun, což není pro klub s odhadovaným ročním rozpočtem 60 milionů korun úplně zanedbatelná položka.

Když v září lákali Řepku neúspěšně do Příbrami, měl si jeho plat vzít na starosti speciální sponzor. Na jihu Čech si ale poradili z vlastních zdrojů. "Také je důležité, aby zůstal zdravý a mohl být co nejčastěji na hřišti," přeje si Šupka.

Působení nové hvězdy by mělo přinést týmu ohroženého na 13. místě stále sestupem plusy nejen ve sportovní rovině. Nejrychleji bv se měla Řepkova přítomnost projevit na větším zájmu diváků. A že je na Střeleckém ostrově co napravovat. V návštěvnosti na domácích zápasech patří České Budějovice v lize k těm nejméně úspěšným. Na tribuny tam během podzimu dorazilo v průměru 3128 diváků – jen Duklu a Žižkov chodilo sledovat méně fanoušků.

Ani z tohoto pohledu nelze čekat závratné zisky. "Příjmy ze vstupného tvoří u českých klubů zhruba deset procent v celkovém rozpočtu," připomíná Kalouš.

Tým bude lákavější pro televize

Větší efekt může přinést větší zájem televizí o vysílání budějovických zápasů. "Vizibilita značek klubových partnerů by tím výrazně vzrostla, potom se klubu snadněji prokazuje návratnost jejich investic," tvrdí Kalouš. V první polovině sezony šlo dresy Dynama se sponzorskými logy zahlédnout v přímém přenosu pouze dvakrát – ani jednou na volně dostupném kanále ČT4, na jaře by se publikum mohlo rozšířit.

Přívalu nových sponzorů se v zimě na Střeleckém ostrově téměř jistě nedočkají. Většina smluv se uzavírá vždy před začátkem sezony. Ne v její polovině. Podle Kalouše bude tedy nutné počkat do léta. "Možná Řepkova přítomnost pomůže při vyjednávání se stávajícími sponzory. Někdo nový setaké může rozhodnout na spolupráci kývnout, pokud doteď váhal."

PSALI JSME:

Limitující bude však věk nové posily. 38letý veterán s kontraktem na rok a půl neposkytuje vyhlídky na dlouhodobou spolupráci, o jakou mají významné firmy zájem.

Ani pověst fotbalového rebela není pro zavedené značky tolik lákavá. Ve velkých kampaních se proto častěji objevují tváře reprezentantů působících v zahraničí.

Šupka nemá pochybnosti, že Řepka v roli hlavní tváře klubu obstojí. Pro ostříleného zadáka to nebude novinka. "Je na zájem o svoji osobu zvyklý," připomíná PR manažer Dynama.

Autor: