20. února 2015 13:57 Lidovky.cz > Sport > Ostatní sporty

Nejsilnější značkou už není Ferrari.
Světu teď vládne stavebnice Lego

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Kimi Räikkönen v kokpitu ferrari. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kimi Räikkönen v kokpitu ferrari. | foto: ČTK/AP
PRAHA Sedm let už čekají ve formuli 1 na titul. Loni stáj nevyhrála jediný závod a jen jednou stál její jezdec na stupních vítězů. A k tomu ještě firma zažila zemětřesení: vzáří po 23 letech skončil v jejím čele prezident Luca di Montezemolo.

Tohle natolik oslabilo Ferrari, že už není v nejnovějším vydání britské konzultační společnosti Brand Finance tou nejsilnější - chcete-li nejvlivnější - značkou světa, jak tomu bylo loni.

Teď je Ferrari „až“ deváté a naopak číslem jedna je dánské Lego, jež představovat asi netřeba.

Lego těží z přízně obou pohlaví

Každoroční žebříček posuzuje především věci, jako je znalost značky, věrnost zákazníků, propagace, firemní pověst či spokojenost zaměstnanců. V nejlepší desítce najdete třeba výrobce nápojů Red Bull (3.), kosmetickou firmu L’Oréal (6.) či Nike (10.) vyrábějící sportovní oblečení a náčiní.

Protesty Greenpeace proti těžbě společnosti Shell v Arktidě s využitím motivů hraček Lego.
„Chodí děti od nejmenších až do takové sedmé třídy, ty starší se už stydí, a pak dospělí,“ říká ředitel zámku Petr Hybner.

Proč ale uspělo právě Lego? A proč naopak přišel takový „pád“ Ferrari? „Za úspěchem Lega stojí příběh. Skutečnost, že míří na obě pohlaví, děti si s ním chtějí hrát a u rodičů vyvolává nostalgii,“ tvrdí manažer Robert Haigh z Brand Finance. „Ferrari ve formuli 1 upadá od konce éry Michaela Schumachera, ale definitivně jako tým dopadlo na dno loni.“

Jenže - Schumacher z Ferrari odešel v roce 2006, tak je poněkud podivné, že ještě v roce 2013 byla italská automobilka v čele zmíněného žebříčku. Zásadnější vliv na propad bude mít jiný faktor.

Ferrari už není exkluzivní

Zatímco Lego těží z toho, že je pro všechny, tak Ferrari, které také má být (skoro) „pro všechny“, na to doplácí. Sergio Marchionne, nový prezident firmy, se rozhodl zvýšit prodeje Ferrari až o 10 tisíc vozů ročně. Což kritizuje i Haigh. „Lidi už Ferrari nevnímají tak exkluzivně jako dřív.“

Zároveň ale hned přidá čísla, která jsou s jeho slovy trochu v rozporu. „Hodnota značky loni stoupla o 18 procent na 4,7 miliardy dolarů. Ale nová strategie nejspíš způsobí krátkodobé navýšení hodnoty, ale z dlouhodobého hlediska spíš ublíží.“

I když... Třeba Ferrari zase spasí jeden Němec. V kokpitu F1 teď za něj bude nově jezdit Sebastian Vettel. Naučí tým opět vítězit?

  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.