NBC je oficiálním partnerem MOV a za exkluzivní vysílání dalších čtyř olympijských her do roku 2020 zaplatila 4,38 miliardy dolarů. Kvůli inzerentům posunula například i zařazení zahajovacího ceremoniálu. "Není to naše záležitost, abychom televizím radili, jak se nejlépe dostat k divákům," citovala agentura AP mluvčího MOV Marka Adamse.
Zejména na Twitteru však způsobilo chování NBC při stovce kritiku, zvlášť když Američané měli ve finále ostře sledovaného závodu tři zástupce.
Zájemci mohli v USA sledovat závod pouze na webu, internetový přenos se ale v klíčovou chvíli dlouze načítal a nefungoval.
"Nejsem si jistý, zda se v předchozích letech vysílala v Americe stovka živě, není to záležitost jen těchto her. Televize se zkrátka snaží získat co největší publikum," řekl Adams.
NBC se již při hrách omluvila za to, že krátce po vystoupení dvojnásobné medailistky ve sportovní gymnastice černé pleti Gabby Douglasové zařadila reklamu s opicí cvičící na gymnastickém nářadí.