27. července 2012 9:09 Lidovky.cz > Sport > Olympiáda v Riu 2016

Na Londýn se valí kritika
kvůli propagaci olympiáda

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Olympiáda | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Olympiáda | foto: ČTK
LONDÝN "Je snad tohle nejhorší marketing na světě?" zeptala se televizní stanice France TV Info a shrnula tím širokou škálu kritiky, která se nejen na internetu hrne na pořadatele londýnských olympijských her. A jejím terčem je všechno od oficiálního klipu přes logo až po maskoty.

Zpravodajský server BBC News například informoval o tom, že mu telefonovali lidé, kteří měli epileptické záchvaty při sledování oficiálního animovaného klipu her. Podle mluvčí olympiády se zvýšené riziko týkalo jen malého kousku klipu, kde za doprovodu vizuálních efektů skáče plavkyně do vody.

Ten už byl z vysílané verze vystřižen, ale původní klip je stále k vidění na internetovém serveru YouTube. Osobám s fotosenzitivní epilepsií se ovšem sledování nedoporučuje.

Neméně kritiky si vysloužilo olympijské logo, které je vykládáno jako rasistické nebo obscénní - a v každém případě příliš drahé, napsal internetový server Worldcrunch.

Někteří v něm vidí rozlámanou svastiku, předseda íránského olympijského výboru zase protestoval, protože v logu vyčetl slovo "Zion" (anglická podoba přepisu hory Sion v Jeruzalémě, která často slouží jako synonymum pro město samo), což Írán považuje za "nechutné". A pozadu nezůstala ani internetová lidová tvořivost, jíž logo připomíná pohlavní akt mezi Lízou Simpsonovou a jejím bratrem Bartem.

Ani maskoti neoslnili

Logo, které navrhl Wolff Ollins, stálo 400.000 liber (téměř 13 milionů korun). Když se server BBC zeptal čtenářů, jak by design ohodnotili, udělilo mu 9,51 procenta zlatou medaili, 4,87 procenta stříbrnou, 5,9 procenta bronzovou a 79,69 procenta "cenu útěchy", kterou v závodech dostává ten nejhorší.

Vlídného přijetí se nedostalo ani maskotům her, kteří se jmenují Wenlock a Mandeville. Jak napsal britský list The Guardian, jsou tihle jednoocí mimozemšťané dost noční můrou. V dalších tištěných i internetových médiích si maskoti vysloužili přídomky "kýčovité", "příšerné", "zlověstné" a "hrozivé".

A ušetřeno nebylo ani více než 80 sklolaminátových maskotů v životní velikosti, které byly rozmístěny po Londýně, napsal list The Wall Street Journal. Právě na nich si lidé začali s pomocí graffiti ventilovat vztek na britské bankéře zapletené do nečistých praktik.

ČTK, Lidovky.cz
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz