Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Vedení Slavie otočilo, klub se od motivačního fondu distancoval

Sport

  15:33
PRAHA - Nezbláznili jste se? To je jenom nějaký žert, že ano? První reakce slávistických fanoušků na nápad marketingového oddělení o vzniku motivačního fondu na záchranu hokejového klubu v extralize byly nechápavé. Vedení Slavie se teď od projektu distancovalo.

Útočník Plzně Jakub Lev a brankář Slavie Dominik Furch. foto: ČTK

Když se v úterý večer ta zpráva objevila v médiích, slávisté si ověřovali její správnost. Někteří novináři dokonce váhali, jestli nezveřejnili falešnou informaci.

„Kdo tohle vymyslel, tak okamžitě k Chocholouškovi!“ napsal Jaroslav Králík na Facebooku. Se smyslem pro humor zareagoval uživatel Tomas Shäffer: „Prosím, neparkujte a nestůjte na poklopech od kanálu. Vůbec netuším, kde vylezu a nerad bych tam uvíznul.“

Slavii prý dostali do problémů fanoušci

Karel Hromádka, který dělal ve Slavii a nyní spolupracuje s majitelem klubu Vladimírem Pitterem ve společnosti Remoex, se pohádal ve facebookové diskuzi s jedním z fanoušků.

"V první řadě dostali v letošním ročníku do problémů Slavii fanoušci. Svým přístupem k trenérovi. Zpracovali jsme na to konto analýzy a ty jasně odhalily důvod. O agresivní a vulgární fans opravdu HC Slavia nestojí. Pokud nejste spokojen s vývojem v klubu, nemusíte chodit na zápasy," uvedl Hromádka.

Naštvaná - slabě řečeno - je velká většina slávistických fanoušků. Příznivci ostatních klubů se škodolibě smějí, někdo možná své kolegy lituje.

„Když pominu rodinu, nikomu jsem ve svém životě nevěnovala víc času než Slavii. A to nepočítám peníze a vyřvané hlasivky. Nikdy by mě nenapadlo, že se budu za svůj klub stydět. Hrdě nosím šálu a dres, i když jsme všem pro smích celou sezonu. Neschovávám se za to, komufandím, když se nedaří. Ale toto je vážně moc,“ reagovala fanynka s přezdívkou pbianca na oficiálních stránkách.

Slávistům se nelíbí, jak byl nápad veřejností prezentován.

Vedení pražského klubu vytvořilo na webu hithit.cz „crowfundingový“ projekt s cílovou částkou 400 tisíc korun. Peníze by měly motivovat tým, aby nespadl po dvaceti letech z nejvyšší soutěže. Fanoušci, kteří přispějí, pak dostanou cenné artefakty. Stav konta ve středu v 15 hodin čítal 10 350 korun.

„Zjistili jsme si, že máme 25 tisíc aktivních fanoušků na sociálních sítích. Ne všichni jsou z Prahy a mohou podpořit klub přímo. Takhle jsme jim chtěli dát možnost, aby vyjádřili podporu hráčům, že za nimi v těžkých časech stojí. O peníze vůbec nejde,“ prohlásil dopoledne pro iDNES.cz Petr Buršík, slávistický marketingový ředitel.

Je to nehoráznost, zlobí se slávistický šéf

Později klub vydal oficiální prohlášení, které zcela popírá všechno, co se stalo.

„Něco takového je nepřípustné, protože my takto hráče nepotřebujeme motivovat. Oni sami vědí, o co hrají a za co hrají. Považuji celou záležitost za nehoráznost, která náš klub v této době poškozuje a odmítám jakékoliv spojení s tímto projektem,“ uvádí majitel klubu Vladimír Pitter.

Marketingové oddělení prý komunikovalo s PR agenturou, ale nedalo svolení ke zveřejnění. Nebyla uzavřena ani žádná smlouva a projekt byl zamýšlen jinak.

„Projekt byl původně zamýšlen úplně jiným způsobem, než jak bylo prezentováno. Měl být tmelícím prvkem pro všechny příznivce a fanoušky hokejové Slavie. Je mi moc líto, co se stalo a tímto bych se chtěl všem slávistickým fanouškům omluvit,“ dodal Buršík.

Těžko říct, jestli to napjatou atmosféru uklidní. Ve středu v 17 hodin se v Edenukoná schůzka šéfa Pittera a kapitána Jaroslava Bednáře. „Bude to asi vyostřené,“ tuší Buršík.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!