Loni jste vyhrál Světový pohár, mistrovství Evropy i světa, teď i olympiádu. V Londýně jste po závodě prohlásil, že následující dva roky se chcete "schovat" na silnici. Už máte větší jasno?
Řekl jsem to krapet jinak: že by mi po tom úspěchu nevadila varianta, kdyby to dopadlo na silnici. Nemyslel jsem to tak, že bych se tam chtěl flákat. Nějak bych tam pracoval a učil se, je to trochu jiná disciplína a výsledky přece jen nemohou být hned.
Taky se diskutuje o tom, v barvách jaké stáje byste na silnici jezdil. Na horském kole hájíte barvy týmu Specialized, což je výrobce kol, který dodává bicykly silničním stájím Astana, Quick Step a Saxo Bank. Dá se tedy očekávat, že byste se ubíral tímto směrem?
Ano, pokud by na silniční variantu došlo. To ale budeme s mým manažerem Zdeňkem Löffelmannem řešit až na podzim, zatím to není jasné. Rád bych zůstal s firmou, ať už to bude na horském, nebo na silničním kole. Nechci ale předbíhat, ještě to není na pořadu dne. Možná je i kombinace silnice s horskými koly. Příští rok chci určitě jezdit i horská kola.
Právě – nebyla by škoda nevyužít olympijské zlato v terénu? Mohlo by to být výhodné.
Finance samozřejmě nejsou všechno, ale je to ta příjemná stránka věci. A asi by bylo blbé horská kola úplně opustit. Zvlášť když se mi na nich daří a když se mi snad aspoň trochu povedlo přispět k zájmu o cyklistiku v Česku.
Mimochodem, už jste v minulosti využíval možností v reklamě?
Dosud to nebylo nic velkého, spíš v rámci sportu. Teď možná zájemci přibudou, ale třeba taky ne. Budu se tím zabývat s mým manažerem, je to otázka jednání během dalších měsíců. Když šance bude, půjdeme do toho, ale nebudeme dělat něco, co by se nám nelíbilo.