Šéfové okruhu formálně předali výpověď smlouvy o pořádání grand prix, byli totiž nespokojeni s výší státního příspěvku, který měl činit 30 milionů korun. Okolo 15 milionů pak měli dostat od kraje a města. Závod i přesto v posledních letech prodělává desítky milionů korun. Ředitelka Masarykova okruhu Ivana Ulmanová potřebu větší dotace vysvětluje tím, že na daních návštěvníci přinesou státu každý rok přes sto milionů korun.
Jenže je opravdu správné dotovat akci, z které pak závodiště žije celý rok? Okruh by nepřežil bez Švýcarů, Němců nebo Italů, kteří si jezdí na vlastní kůži vyzkoušet trať, kterou vidí během šampionátu v televizi.
Jisté je to, že dotace 30 milionů opravdu nic nevyřeší. Vláda by se měla jasně vyslovit, zda do budoucna stojí o takovýhle druh reklamy, nebo ne.
Pokud ne, začne z dálky zvonit umíráček Masarykovu okruhu.