Malé Le Mans v Brně ovládli Češi a sychravé počasí |
Z čtyřiadvacetihodinového závodu v Dubaji, kterého se letos zúčastnilo 98 závodních speciálů, bylo odjeto téměř deset hodin, když chvíli před půlnocí 15. ledna začali traťoví maršálové mávat žlutými vlajkami.
Vedoucí vůz s číslem 11 Ferrari 458GT3 české stáje Scuderia Praha se střetl s ginettou týmu Primus Racing a pro oba speciály závod skončil.
„Automobil Scuderia Praha nerespektoval traťové omezení při předjížděcím manévru a při návratu na trať z neočekávaného úhlu smetl Thomase Martinssona v ginettě Primus Racing,“ popisuje Natasha Marková z pořadatelské agentury Creventic.
Záchranáři museli rozstříhat střechu
„Záchranáři museli rozstříhat střechu ginetty a Martinsson byl převezen do nemocnice s několika zlomeninami,“ pokračuje.
Box: 24H Series Seriál vytrvalostních závodů, které se jedou v Dubaji, britském Silverstone, italském Mugella a od loňska i na brněnském Masarykově okruhu. |
Scuderia Praha si ještě v Dubaji vyslechla trest - pro další závod v italském Mugellu přišla penalizace v podobě ztráty deseti míst na startovním roštu. Jenže po několika hodinách se ortel změnil.
Creventic zakázal české stáji v Mugellu startovat úplně, po téhle dočasné stopce se prý může vrátit.
„Chceme se vyvarovat toho, aby byl dobrý výsledek v jednom závodu našeho šampionátu důležitější než respektování bezpečnosti ostatních jezdců,“ kritizuje Marková pražský tým.
„Nemusíte být Einstein“
Sama Scuderia Praha se k věci nevyjádřila. Ivo Horn, vedoucí stáje, jen bezprostředně po závodu LN sdělil, že situaci nemůže komentovat „s ohledem na další případné kroky.“
Brno hostí ‚malé Le Mans‘. Do dvanáctihodinovky vyrazí padesátka automobilů |
Poměrně ostře se ovšem do Creventicu opřel jeden z pilotů červeného ferrari Peter Kox.
„Pokud na trať dlouhou 5,39 kilometru pustíte 100 aut, nemusíte být Einstein, abyste si uvědomili, že bude velmi namačkáno a takové nehody prostě přijdou,“ napsal v otevřeném dopise.
Podle reakce pořadatelů je zjevné, že Scuderia Praha si koledovala dlouho.
Natasha Marková tvrdí, že už během minulé sezóny dostali několik stížností na styl jízdy ferarri - především co se týče riskantních předjížděcích manévrů. Někteří soutěžící prý použili i slovo „agresivní“.
Neúčast Scuderie Praha je velkou ztrátou
Jestli se tým po vynucené přestávce do seriálu 24H Series vrátí, není jasné. Ve startovní listině následující květnové dvanáctihodinovky v nizozemském Zandvoortu zatím nefiguruje.
V italském Mugellu, kde vytrvalostní závod proběhne v polovině března, bude české barvy hájit stáj RTR Project se dvěma speciály KTM a v nejsilnější kategorii pak Mercedes SLS AMG GT3 ze stáje MP Sports Martina Prokopa.
I přesto je neúčast vozu Scuderia Praha velkou ztrátou. Patřil ke špičce celého startovního pole, loni například vyhrál dvanáctihodinovku v Brně, v roce 2014 zase 24hodinový závod v Barceloně.